Csúcsot döntött a Twitter
A vállalat fennállása óta először lépte át az egymilliárd dollárt a Twitter bevétele a tavalyi negyedik negyedévben, miközben a felhasználóbarátabb felület kialakítására tett erőfeszítések eredményeként jelentősen nőtt az oldal látogatóinak száma – derül ki a cég csütörtökön közzétett negyedéves pénzügyi gyorsjelentéséből.
A San Franciscó-i székhelyű vállalat bevételei éves összehasonlításban 11 százalékkal, 1,01 milliárd dollárra emelkedtek 2019 negyedik negyedévében. Elemzők 996,7 millió dollárt vártak. A reklámbevételek 12 százalékkal, 885 millió dollárra nőttek.
A teljes bevételen belül a külföldről származó jövedelmek 416 millió dollárra rúgtak, éves szinten 3 százalékkal nőttek. Az Egyesült Államokban befolyó bevételek éves összevetésben 17 százalékkal, 591 millió dollárra emelkedtek. A nyereség 119 millió dollár, részvényenként 15 cent volt, szemben az egy évvel korábbi 255 millió dolláros, részvényenként 33 centes profittal.
Egyszeri tételek nélkül számolva részvényenként 25 cent volt a nyereség a tavalyi negyedik negyedévben, ami elmarad az elemzők által várt 29 centtől. Egyszeri tételek nélkül számolva a tavalyi év azonos időszakában 135 millió dollárra, részvényenként 15 centre rúgott az adózott nyereség.
Az idei első negyedik negyedévre a Twitter 825 millió és 885 millió dollár között bevételt jelzett előre, míg elemzők 872,6 millió dollárt várnak.
Nőtt a monetizálható napi aktív felhasználók száma
A Twitter már nem közli beszámolóiban felhasználóinak számát, ehelyett bevezetett egy új mérőszámot, a monetizálható napi aktív felhasználószámot (mDAU), ami a Twitter oldalát vagy alkalmazását naponta használók számát jelenti. A vállalat monetizálható napi aktív felhasználószáma a tavalyi negyedik negyedév átlagában 152 millió volt, ami éves összevetésben közel 21 százalékos emelkedést jelent. Elemzők 147,5 milliós számot vártak.
A tavalyi év egészében a Twitter 3,46 milliárd dolláros bevétel mellett 1,47 milliárd dollár, részvényenként 1,87 dollár nyereséget termelt. A bevételek 2018-hoz képest 14 százalékkal nőttek, míg a teljes nyereség 21,5 százalékkal emelkedett.
A Twitter szerdán 1,68 százalékos mínuszban, 33,39 dolláros árfolyamon zárt a New York-i tőzsdén, ami 2,85 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Tőzsdenyitás előtt fél órával 8,66 százalékos pluszban forgott a részvény az elektronikus kereskedésben a kedvező gyorsjelentés hatására.
(MTI)