Nagy hirdetők bojkottálják a Facebookot gyűlöletbeszéd miatt
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
Az amerikai távközlési óriás Verizon bejelentette, hogy nem hirdet a Facebookon és az Instagramon, amíg a vállalat nem talál elfogadható megoldást az oldalain megjelenő gyűlöletbeszéd kezelésére. A mobilcég sok más tiltakozóhoz csatlakozik, a Ben&Jerry's, a Patagonia, a North Face és a REI korábban bejelentették, hogy szüneteltetik a hirdetéseiket a platformon.
A Verizon hirdetései egy antiszemita, gyűlöletkeltő videó mellett jelentek meg.
Erre a tényre a több mint száz éve működő Anti-Defamation League (ADL), antiszemitizmus ellen küzdő szervezet hívta fel a távközlési cég figyelmét. Az elmúlt hetekben több amerikai civil szervezet kampányolni kezdett azért, hogy a vállalatok figyeljenek arra, milyen környezetben jelennek meg a hirdetéseik.
Az ADL mellett a színesbőrűek jogait védő NAACP, Color of Change, a Sleeping Giants, valamint a Free Press és a Common Sense írta alá az erről szóló nyílt levelet, de a támogatók közt feltűnik a Firefox böngészőt kiadó Mozilla neve is.
Elemzők szerint a Verizon május 22. és június 20. között közel 1,9 millió dollárt költött hirdetésekre az Instagramon és a Facebookon.
A Facebook azzal reagált a hirdetők lépésére, hogy nem a pénzügyi nyomás hatására fog lépni ez ügyben, hanem az elvei alapján fogja megoldani a helyzetet. A félrevezető információk és a gyűlöletbeszéd terjedésének megakadályozását szolgálja majd egy olyan mesterséges intelligenciás megoldásuk is, amely képes azonosítani az ilyen tartalmakat. A civil szervezetek szerint a Facebook lassan reagál, amikor szélsőséges tartalmak megjelenését jelzik felé.
A Wall Street Journal üzleti lap szerint a legnagyobb hirdetők még nem csatlakoztak a bojkotthoz, de többen fontolgatják a lépést. A közepes méretű cégek közt pedig sokan csak csendben szüneteltetik a hirdetéseiket, mert ezt tartják helyesnek, de nem verik nagy dobra a döntésüket. Néhány meghatározó globális óriáscég, például a Procter & Gamble, átfogóan, nem csak a Facebookra kihegyezve vizsgálja, hogy milyen kontextusban jelennek meg a hirdetései. (CNBC)
Frissítés: Cikkünk megjelenése után az egyik legnagyobb globális hirdető, az Unilever is bejelentette, hogy 2020 hátralévő részében már sem a Facebookon, sem a Twitteren nem fognak hirdetni. A reklámköltések felfüggesztésének okaként a gyűlöletbeszéddel kapcsolatos problémákat és a polarizálódó politikai viszonyokat jelölték meg.