Nyilatkozatháborúba bonyolódott az Apple és a Facebook
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
Az óriásvállalatok konfliktusa egy levélre vezethető vissza, amelyben az Apple közli, hogy kimaradt az iPhone-ból az a rész, amelyben a felhasználó engedélyezi, hogy alkalmazások adatokat gyűjtsenek róluk reklámtargetáláshoz. A cupertinóiak már megjelentették a funkciót szeptemberben az iOS14 operációs rendszerben, de 2021-ig nem aktiválták, mert többek között a Facebook is, jelezte, hogy ellenkezik üzleti érdekeikkel.
Egy jogvédő szervezetekből álló csoport – többek között az Amnesty International, Human Rights Watch és az Electronic Frontier Foundation (EFF) – azért kritizálta a halasztást, mert az nyitva hagyta az ajtót a célzott politikai hirdetéseknek az amerikai elnökválasztásokat megelőző időszakban.
Akarnak mutogatni
Az Apple személyes adatokért felelős vezetője, Jane Horvath az EFF-nek írt nyílt levélben válaszolt a felvetésekre. Ebben a döntést azzal indokolta, hogy ezzel a cég érintett fejlesztői időt kértek a rendszereik és adatkezelési gyakorlatuk rendezéséhez, amit megkaptak.
A magánéletet tiszteletben tartó reklámozás nemcsak hogy lehetséges, hanem egy alapvető gyakorlat volt az internet elterjedése előtt
– fogalmazott, majd az Apple gyakorlatát a piac többi szereplőjével szembeállítva hozzátette:
A Facebook-vezetők világossá tették, hogy annyi adatot szándékoznak gyűjteni, amennyit csak maguktól és harmadik féltől lehetséges, hogy felhasználói profiljukat monetizálhassák. A felhasználók magánélethez való jogainak semmibevétele folyamatosan kiterjed minden termékükre.
Kié a domb
Ez természetesen nagy visszhangot kelthetett a Facebook berkeiben, mert hosszú közleményt juttattak el a Bloombergnek, amelyben azzal hangot adtak meggyőződésüknek, hogy az Apple megpróbálja elterelni a figyelmet a saját adatkezelési gyakorlatáról, továbbá azzal vádolták a céget, hogy piaci erejét használva próbálja kiszorítani a konkurens reklámozókat eszközeiről.
Azt állítják, a személyes adatok védelméről van szó, de valójában a profitról
– fogalmaztak.