Segélykérő alkalmazással küzd a bántalmazás ellen az UNICEF
Az Applion Computer Kft. fejlesztő csapatának közreműködésével készült el az UNICEF Magyarország alkalmazása, a HelpApp, melyben minden fellelhető információ a segitséget kérők rendelkezésére áll, legyen szó erőszakos helyzetről vagy klasszikus bántalmazásról. Az ENSZ Gyermekalapja magyarországi szervezetének célja a digitális világban felnövekvő generáció megszólítása és védelme volt, olyan eszközzel, amit természetesen tudnak használni, amikor igazán szükségük van rá.
A HelpApp lehetőséget kínál arra is, hogy utánajárhassanak a sértettek az erőszak bizonyos fajtáinak, azok felismerési módjainak, hogy a kellő információ birtokában tehessenek ellene, segítséget kérhessenek.
Az applikáció abban az esetben is hasznos lehet, ha a szituáció másik oldalán állnánk, hisz az atrocitást látva is kérhető támogatás a HelpApp segítségével. Az alapvető funkciók mellett (segélyhívó, pánikgomb, helyzetjelzés) a rendszerrel a gyerekek megtanulhatják az agresszív szituációk felismerésén túl azok pozitív megoldási módjait, a konfliktuskerülés, avagy -rendezés helyes metódusait.
Ritkán adatik olyan lehetőség, hogy egy olyan nemes célért küzdő együttműködésben vehessünk részt, ami ezúttal nemcsak a szaktudásunkat kívánta meg a fejlesztés alkalmával, hanem olyan morális kérdéseket indított el bennünk, amikkel nem találkozhatunk a mindennapokban a munkánk során. Csak remélni merem, hogy a szervezet ilyetén támogatásán túl olyasmihez járulhattunk hozzá, amivel visszaszorítható, avagy megelőzhető az abúzus minden formája.
– mondta Balázs A. Dávid, az alkalmazást fejlesztő Applion üzletfejlesztési vezetője.
Az Unicef Magyarország ingyenes mobiltelefonos alkalmazása iOs-en és androidos platformon is elérhető. Segítségével egyetlen gombnyomással elküldhetők SMS-ben a tartózkodási hely koordinátái, amennyiben erőszakos szituációba kerülnének a bántalmazottak.