Jövőformáló szakembereket képez a Műegyetem
További Tech-Tudomány cikkek
- Elégett egy aszteroida a Föld légkörében
- Dán kutatók bizonyították: nem moderálják az önkárosító tartalmakat az Instagramon
- Azokkal a gázokkal mentenék meg a földet, amelyek miatt pusztulás fenyegeti
- Rengeteg új Nazca-vonalat talált a mesterséges intelligencia
- Senki sem fog örülni az Apple karácsonyi ajándékának, emelkedik egy népszerű szolgáltatás ára
Csaknem száz virtuális eseményen mutatkoznak be a Műegyetem alap- és mesterképzései 2020. november 27. és december 4. között. A részletes programok és a tartalmak regisztrációt követően érhetők el 2020. november 27-től a kari Nyílt Hét oldalakra kattintva. Az érdeklődők emellett a jövő technológiáiról is hallhatnak, a hét eseményeiből a BME honlapja közöl válogatást.
A pályaválasztás előtt álló jelentkezők számára elsősorban a későbbi elhelyezkedési lehetőségek irányadók. Józsa János rektor szerint a műegyetemi diploma rangját jelzi, hogy az intézményben szerezhető végzettség a magas szakmai színvonalú ismeretek mellett, munkaerő-piaci előnyt is jelent,mind a munkahely megszerzésében, mind pedig az elérhető jövedelemben. A Diplomás Pályakövetési Rendszer 2019-ben publikált adatai szerint a BME-n informatikai, természettudományi, műszaki és gazdaságtudományi képzési területeken diplomázók egyaránt az élvonalban vannak a várható jövedelmük alapján.
A BME kiválóságát idén is kifejezik a hazai felsőoktatási rangsorokban elért helyezései
– mutatott rá Józsa János.
Az első helyes jelentkezők száma, a felvettek pontátlaga, a nyelvvizsgával felvettek aránya, valamint a tudományos fokozatot szerzett tanárok száma alapján is előkelő helyen végzett a listákon a Műegyetem.
A HVG felmérése országosan másodikként rangsorolta a Műegyetemet, a hallgatói és oktatói teljesítmény alapján, a Figyelő listáján pedig az egyes tudományterületi összesítésekben teljesített jól az intézmény.
A Műegyetemen a műszaki, informatikai, természettudományos és társadalomtudományi területek jövőformáló szakembereit képezzük. Egyetemünket azért választják ilyen magas arányban a fiatalok,mert az oktatás erős természettudományos alapokra épít, amely minőségi mérnökképzéssel párosul.
– mutatott rá a BME rektora.
A rektor szerint egyedülálló érték az is, hogy a BME-n a jövő menedzserei, gazdasági és társadalomtudományi szakemberei a műszaki és természettudományi képzésekkel szervesen együttműködő közegben készülnek fel pályájukra,
őket is a természettudományos és műszaki környezetbe ágyazottan képezzük.
Az egyetem töretlen népszerűségét mutatja, hogy a változó demográfiai viszonyok és a magas, az alapképzésre felvettek körében 420 feletti átlagpontszám ellenére 5000-nél is több elsőéves kezdte meg tanulmányait 2020 szeptemberében
– emelte ki Józsa János, azt is hangsúlyozva, hogy az új hallgatók beilleszkedését és eredményes tanulmányait számos közösségi kezdeményezés és mentorhálózat is támogatja.
A Műegyetemen a képzésnek hagyományosan része a hallgatók aktív bevonása a kutatási és fejlesztési tevékenységbe is, ismertette az innovációs és karrierlehetőségeket Levendovszky János tudományos és innovációs rektorhelyettes. A Műegyetem a jelentős Magyarországon jelenlévő hazai és multinacionális nagyvállalatok többségével együttműködik. A gazdasági szereplők részvétele az egyetem életében kétirányú. A cégek bekapcsolódhatnak az oktatásba, kapcsolatba kerülve így a tehetséges diákokkal, a hallgatók pedig részt vesznek a vállalatok munkájában. Szakmai gyakorlatot töltenek náluk vagy projektfeladatok keretében a vállalatok valós problémáin dolgoznak, többek között a hatékony energiatermelés, az önvezető járművek, az építőipari fejlesztések, az atomenergia,a mesterséges intelligencia kutatási területein. Ez is hozzájárul, hogy a legtöbb hallgató a képzés végére ipari partnerrel rendelkezik és abban a szakmai témában folytatja pályafutását, amit az egyetemi képzés alatt elkezdett. A kutatói munka során az ipari partnerek megismerik a jól teljesítődiákokat, akiknek diploma után célzottan kínálnak állást, miközben az egyetem sem veszíti el képzése idején a tanulóit.
Ha egy hallgató vállalkozást indítana, inkubátorhelyet és kezdőtőkét is szerezhet az egyetemen – mondja Levendovszky János. A vállalkozókedvű hallgatóknak kínál lehetőséget, hogy 2020 februárjában nyílt meg Magyarország egyik első egyetemi startup inkubátora, a BME Z10. Ez a Műegyetem Z épületének 10. emeletén a vállalkozásfejlesztési, inkubációs tevekénységet támogató munkakörnyezet és alkotói műhely.
Ezeknek az együttműködéseknek és lehetőségeknek is köszönhető, hogy a Times Higher Education (THE) világranglistán a hazai felsőoktatási intézmények közül a BME kapta a legmagasabb pontszámot az ipari bevételek területén, és a második legmagasabbat a kutatási tevékenységre vonatkozóan. Az összesítést készítők, többek között az intézmény oktatási színvonalát, a publikációk számosságát, valamint a multinacionális nagyvállalatokkal közösen végzett kutatási tevékenységet értékelték.
Az idegennyelvű oktatás több évtizedes múltra tekint vissza a BME-n, amelynek mára 75 ország több száz felsőoktatási intézményével van együttműködése hallgató cserére, közös képzésekre,kutatási projektekre és a legtöbb szakon angol nyelven is kínál alap-, mesterképzési és doktori képzési programokat, színesítve ezt német és francia nyelvű lehetőségekkel
– mondja el Nagy Balázs Vince nemzetközi rektorhelyettes, rámutatva, hogy ha a jelentkező nemzetközi környezetben és angol nyelven tervez tanulmányokat, akkor is számos lehetőséget kínál a Műegyetem.
Az idegen nyelvű képzéseken a magyar hallgatók mellett külföldi diákok is tanulnak. A különböző angol nyelvű szakokra évről évre több mint 70 országból érkeznek diákok és jelenleg csaknem 2500-an tanulnak részképzésen vagy idegen nyelvű alap-, mester-, illetve doktori képzéseken. A külföldi hallgatók rendszeresen kiemelik az egyetem kiváló adottságait: önálló, jól elkülönült, jól felszerelt kampuszon, mégis Budapest szívében tanulhatnak a hallgatók.
Nagy Balázs Vince hozzátette, hogy különleges, előremutató kezdeményezés részesévé vált a BME a nemzetközi kapcsolatépítés terén, miután idén bekerült az Európai egyetemek pályázat nyertesei közé.
Az intézmény kilenc másik nívós európai egyetemmel szövetséget kötve, az EELISA konzorciumkeretében arra törekszik, hogy teljes hallgatói közösségére kiterjessze a nemzetköziesítés lehetőségét és közös képzéseket, kutatásokat indítson, távlati célként kitűzve a minden tagállamban akkreditált európai diploma kiadását.
A BME Online Nyílt Héten minden nap újabb tartalmak hívják fel a figyelmet a Műegyetem változatos műszaki, természettudományi, gazdasági és társadalomtudományi képzéseire. Az online programsorozat mintaóráin az oktatók feltárják egy-egy szak érdekességeit, a kapcsolódó kutatások részleteit, legfrissebb tudományos eredményeit, amelyek után a virtuális jelenlevők közvetlenül is feltehetik kérdéseiket a képzésekkel, a kollégiumi lakhatással, valamint a közösségi élettel összefüggésben. Minderről műegyetemi hallgatókkal tematikus chatszobákban is beszélgethetnek. A részletes programok a regisztrációt követően, a nyiltnap.hszi.bme.hu felületről elérhető kari oldalakon olvashatók.
(A cikk megjelenését a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem támogatta.)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.