Szárnyaltak az Xbox-eladások a járvány alatt
A Covid–19 vírusnak a világgazdaságra gyakorolt hatása összességében rendkívül negatív, hiszen olyan szórakoztató iparágak sínylették meg nagyon komolyan, mint például a film- és sorozatgyártás vagy a koncertek, színházak világa, de megemlíthetnénk a vendéglátást, a turizmust és a szállodaláncokat is.
Léteznek azonban olyan gazdasági szegmensek, amelyek épphogy profitálni tudtak – anélkül, hogy egyébként bármilyen hatásuk lett volna rá – ebből a rendkívüli helyzetből, amely rengeteg karantént, otthonmaradást, home office-t követel meg az emberektől. Ide tartozik a videójáték-ipar is, amely a folyamatos (bár nem zökkenőmentes) játékkiadások mellett az új generációs masinákat: a PlayStation 5- és az Xbox Series-konzolokat is elhozta nekünk tavaly év végén.
Sikerfaktorok
Utóbbi hatalmas sikeréről számolt be most a Microsoft, amely 33 százalékos profitnövekedést köszönhet a két új konzol, az Xbox Series X és a Series S megjelenésének.
Emellett a cég Azure cloud computing szolgáltatásai szintén lendületet kaptak az otthoni munkavégzés és tanulás növekedése miatt – tehát nem csak a játékosokból profitált a Microsoft. A nyereség egyben hozzájárult ahhoz is, hogy a cég teljes bevétele 17 százalékkal nőjön, azaz 43,1 milliárd dollárra (12 814 milliárd forintra) emelkedjen.
Ami pedig konkrétan az Xbox-eladásokat illeti, azok 40 százalékkal ugrottak meg a december 31-ig tartó három hónapban, míg az Azure-szolgáltatások 50 százalékkal.
Satya Nadella, a Microsoft főnöke szerint ugyanakkor a vállalat egyfajta hosszú távú változásból profitált.
Aminek tanúi lehettünk az elmúlt évben, az a digitális átalakulás második hullámának hajnala, ami minden vállalatot és iparágat érint.
– vélekedett Nadella.