Virtuális valóság segíti a katonák kiképzését
Sokan emlékszünk a Bolygó neve: Halál képsoraira, ahol a gyarmati tengerészgyalogság veteránjai aggódva figyelték újonc parancsnokukat, a szemlátomást izzadva izguló Gorman hadnagyot. A fiatal tiszt a tapasztalatára vonatkozó kérdésre, még magabiztosan rávágta, hogy ez a 42. küldetése, de mindenki számára kínos volt, amikor be kellett ismernie, hogy ez csak a második igazi bevetése, a többi számítógépes szimuláció volt.
Ki tudja megfordultak-e hasonló gondolatok a brit légierő katonáinak fejében, amikor a BBC riporterének társaságában, egy használaton kívüli hangárban, VR szimulációs gyalogsági harcászat alegység gyakorlaton vettek részt, egy sci-fibe illő technika csapatpróbájának egyik állomásaként. A SimCentric virtuális valóság rendszere Oculus Rift S VR szemüvegek és az Unreal Engine kombinációjával hozta létre a lövészek alapszintű harcászati kiképzéséhez szükséges környezetet.
Joggal merül fel a kérdés, hogy mit keresnek a légierősök egy ilyen abszolút szárazföldi feladatban, azonban ebben az esetben nem pilótákról, vagy műszakiakról van szó, hanem a repülőterek védelmével, és egyéb klasszikus gyalogsági feladatokkal megbízott, meglehetősen ismeretlen alakulat, a Brit Királyi Légierő Ezred (RAF Regiment) tagjairól. Mivel közülük kerülnek ki a brit fegyveres erők előretolt repülésirányítói (Joint Terminal Attack Controller) is, adódott a kapcsolat a több NATO ország számára JTAC kiképző szoftvert biztosító SimCentric számára, hogy felmérje az alakulat igényeit. Az együttműködésből született a raj és szakasz harcászati szimulátor a SAF-TAC.
A szoftver nemcsak bevetések tervezésére és szimulálására alkalmas, hanem azok rögzítésére, visszajátszására, kielemzésére, sőt menet közbeni tanácsadásra és előre-hátra tekerésére is. A látottak alapján a grafika még nem éri el az újabb first person shooterek (FPS) színvonalát, de a résztvevőktől kapott biztató visszajelzések alapján a légierő folytatja tesztelést.