![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
A magyar gamerek fele nő
További Tech-Tudomány cikkek
-
Új funkció érkezhet az Instagramra, de sokaknál már kiverte a biztosítékot
- Vajon elveszi a munkáját az első itthon is kapható humanoid robot?
- Hamarosan fizetőssé válik a Reddit egy része
- Világhódításra indul a Meta, a Föld leghosszabb kábelét készülnek éppen megépíteni
- Közelebb van a bolygóközi utazás, mint gondolnánk
A hazai közvéleményben az a kép él, hogy a videójátékosok többnyire otthon ülő, egészségtelen életmódot élő, fiatal fiúk, holott a játékosok fele nő, és több mint harmada 40 év feletti – derül ki egy új, országos, reprezentatív kutatásából.
Az LG Magyarország által készíttetett felmérés célja az volt, hogy rávilágítson a gamerekkel kapcsolatos sztereotípiák pontatlanságára, és megmutassa a játékosok sokszínűségét.
Mi a teendő a játékra ragadt gyerekkel?
Túlzás, hogy zombivá válik a játéktól. De miért fontos, hogy a megszabott idő helyett a kilépési pontnál hagyja abba a játékot?
Az eredményekből egyértelműen visszaköszöntek az előítéletek: a videójátékokkal nem játszó válaszadók 86 százaléka inkább férfinak képzeli el a játékosokat, 77 százalékuk pedig inkább fiatalnak. A sztereotípia, hogy a videójátékosok magányos, otthon ülő emberek, akik nem sportolnak, a játékon kívül nincs hobbijuk, nem szívesen utaznak, illetve nem figyelnek oda a táplálkozásukra és a megjelenésükre.
A játékosok is ezt gondolják magukról
Mint kiderült, a hazai gamerek legnagyobb arányban mobilon játszanak, csak ez után következnek a laptopok és asztali számítógépek, a konzolok pedig a harmadik helyet foglalják el. A játékosok 46 százaléka az, aki csak egyféle eszközön játszik – a válaszadók többsége tehát többféle eszközt is használ erre a célra.
A kutatásban az LG átlagos játékosoknak nevezte azt a csoportot, amelynek tagjai az elmúlt évben biztosan játszottak valamilyen videójátékkal. Az ő véleményük a gamerek nemét és életkorát tekintve hasonlít a nem játékosokéhoz: a válaszadók 88 százaléka inkább férfinak képzeli el a gamereket, 84 százalékuk pedig inkább fiatalnak gondolja őket. Az átlagos játékosok már kevésbé gondolják magányos és egészségtelenül élő embereknek őket, azonban még mindig inkább ilyen irányba tolódik a játékosok megítélése ebben a csoportban is.
Az aktív játékosok csoportját a kutatás eredményeinek kiértékelésekor azok alkották, akik a videójátékozást fontos időtöltésnek tartották az elmúlt egy évben. Érdekesség, hogy
az ő gondolkodásuk a leginkább sztereotip
a saját csoportjuk nemét és életkorát illetően: a válaszadók 92 százaléka inkább férfinak gondolja a gamereket, 84 százalékuk pedig fiatalnak tartja őket. Bár az egyéb területeken (sport, bulizás, társaságkedvelés, mozgalmas életmód) ők gondolkodnak a legkevésbé sztereotip módon a játékosokról a három csoport közül, még e csoport tagjainak többsége is inkább tartja otthon ülőnek a játékosokat.
![Férfi játékosok 2017. június 13-án Kaliforniában](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3731/37312/373126/37312607_acb3a8272d1e3337d48b686e6b47f8b8_wm.jpg)
Ugyanúgy élünk
A videójáték tehát a játékosok és a nem játékosok szerint is a fiatalok és a férfiak hobbija. A valóságban azonban a férfiak és nők aránya közel egyforma a gamerek körében hazánkban. A 18–29 évesek aránya 28 százalék, a 30–39 éveseké 33, a 40 éves vagy annál idősebb játékosok aránya pedig 39 százalék volt a megkérdezett átlagos játékosok körében. Az aktív játékosok esetében hasonlóak az arányok: a válaszadók 37 százaléka 18–29 éves, 31 százaléka 30–39 éves, 32 százaléka pedig 40 éves vagy idősebb. Az átlagos játékosok körében
a férfiak és nők aránya közel azonos
(49 és 51 százalék), és az aktív játékosoknál sem tolódnak el drasztikusan ezek az arányok (férfiak: 58 százalék, nők: 42 százalék).
Bár más gamereket magányosnak és otthon ülőnek látnak, a játékosok – legyen szó hétköznapi vagy aktív gamerekről – magukról mégis azt gondolják, hogy társaságkedvelők,
szeretnek utazni, a játékon kívül is vannak hobbijaik, és fontos számukra a külső megjelenésük.
A játékosok és nem játékosok nagyon hasonlóan vélekednek magukról – legyen szó táplálkozásról, sportról, bulizásról, társasági életről, utazásról, jövőbeli tervekről, hobbikról, megjelenésről vagy barátságról. A kutatás eredményei alapján az egyetlen látható különbség, hogy az egészséges táplálkozást tekintve a nem játszóknak, míg a hobbik számát tekintve a játékosoknak van pozitívabb önképe – azonban ez sem kiugró eltérés. A valóságban tehát gamerek és nem gamerek hasonlóan élnek, és hasonlóan gondolkodnak magukról.
Nem tesznek agresszívvé a gyerekkori számítógépes játékok
Ritka, egy évtizedet felölelő kutatás vizsgálta a Grand Theft Auto személyiségre gyakorolt hatását.
Amerikában tényleg több a férfi játékos
Ami a nemzetközi összehasonlításokat illeti, a Statista nevű statisztikai oldal méréseit figyelembe véve az Egyesült Államokban, a világ legnagyobb videójátékot fogyasztó országában ez az arány némileg hangsúlyosabban a férfi gamerek javára dőlt el – bár a gyengébb nem itt is erőteljesen képviseltette magát. Az évezred első éveiben ez az arány sokkal hangsúlyosabb volt: 2006-ban például 62 százalék volt a férfi és 38 százalék a női gamerek aránya. A nők aztán ezt kezdték kicsit ledolgozni: 2014-re a 48 százalékot is elérték, hogy aztán ismét fokozatosan kissé visszaszoruljanak.
Ezt követően ismét a férfiak felé kezdett billenni a mérleg: 2019-ben még 54–46 százalék volt az arány. 2020-ban, a pandémia első évében a gamer hímek ismét belehúztak, és 59 százalékra nőtt az arányuk. Valószínűleg ez amiatt is lehetett (és ez a tendencia minden bizonnyal idén is jellemző), hogy a férfiak most nagyobb arányban maradtak otthon a karantén miatt.
Koronavírus és játékipar
A világjárvány a játékok piacát is teljesen átrajzolta. A korlátozások, sok esetben kijárási tilalmak alatt – nemüket és életkorukat tekintve is – széles tömegek fordultak a játékos időtöltéshez.
Markáns különbségek van – szintén a Statista nevű oldal mérései alapján – az Egyesült Államok videójáték-kereskedelmében az elmúlt évek, illetve a 2020. év végi időszakát (amikor a legmagasabbak a bevételek) értékeit összehasonlítva. Alapvetően az igaz, hogy a játékipar fokozatosan növekvő tendenciát mutat a bevételek tekintetében, viszont míg 2017 decemberében a teljes bevétel 3,34 volt, addig 2019 szeptemberére (ami abban az évben a legnagyobb bevételt produkáló hónap volt az Amerikában) „mindössze” 3,93 milliárd dollárra ugrott.
2020-ban, a járvány első évében viszont egészen páratlan értékeket produkált a videójáték-ipar az Egyesült Államokban: már júliusban (miközben nyáron jellemzően hatalmas pangás van ebben az iparágban az eladások tekintetében) 3,59 milliárdra ugrott az összbevétel értéke, míg decemberben ez már 7,7 milliárd (!), ami
nagyjából a duplája
az előbb említett 2019-es, addig mért legmagasabb értéknek. Természetesen, ezt a páratlan decemberi rekordeladást az új konzolok (PS5 és Xbox Series X) megjelenése is befolyásolta, de a 2020. július óta tartó – szintén elképesztő – értékeket még nem, hiszen csak 2020 novemberében kerültek piacra az új masinák. Mindebből arra lehet következtetni, hogy idén a jelenlegi – még súlyosabb – harmadik hullám közepette a videójáték-ipar még komolyabban fog tarolni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Tech-Tudomány
Közelebb van a bolygóközi utazás, mint gondolnánk
Plazmameghajtással egy hónap alatt elérhetik a Marsot.
tegnap, 20:50
- Tech-Tudomány
Jól teljesít a Juice szonda magyar egysége
Az európai eszköz 2031-ben kezdi vizsgálni a Jupiter holdjait.
tegnap, 12:58
- Tech-Tudomány
Tele van a Föld titokzatos piramisokkal, de az antarktiszi a legrejtélyesebb
Nem csak a Marsra jutott piramisokból.
február 11., 05:57
- Mindeközben
Torghelle Sándor vallomása: „Harmincszorosát kerestem kint, Angliában, mint itthon”
2 órája
- Címlapon
Larina hihetetlen útja a kerekesszéktől talán a képzőművészeti egyetemig
Akkor sem adta fel, amikor már az orvosok is lemondtak róla.
1 órája
- Tech-Tudomány
Önnek is bíróság előtt lenne a helye, ha titokban elolvasta párja levelezését
A féltékenység nem mentség – véli a szakértő.
február 16., 12:42
- Tech-Tudomány
A stressz vezethet az Alzheimer-kórhoz?
Egy új elmélet egyesíti, amit eddig a betegségről tudunk.
tegnap, 09:35
- Mindeközben
Rúzsa Magdi komoly döntést hozott meg gyerekeivel kapcsolatban: „Van, aki tiszta hülyének néz emiatt”
3 órája
- Mindeközben
Tóth Gabiról már megint mémet gyártottak, ezt az énekesnő sem tudta szó nélkül hagyni
4 órája
- Mindeközben
A vallás miatt fordult nagyot a VV-ből kizárt Zsuzsi élete - drogfüggő volt, aztán sztriptíztáncos lett
6 órája
- Címlapon
Megtörtént az első lépés a béke felé, Ukrajna láthatja kárát
Az oroszok szerint Vlagyimir Putyin dönt a folytatásról.
6 órája
- Mindeközben
Ilyen is ritkán történik: kifogott a Kincsvadászokon a régiség, fogalmuk sem volt róla, mi érkezett hozzájuk
7 órája
- Tech-Tudomány
Vajon elveszi a munkáját az első itthon is kapható humanoid robot és a kutyája?
Tanulni is tud, de az kétszer annyiba kerül.
9 órája
- Tech-Tudomány
Megvennék az Intel chipgyártását
A szebb időket látott vállalat a hatvanas évek végén kezdte a félvezetőgyártást.
tegnap, 09:37
- Tech-Tudomány
Új magyar elektromos busz állt forgalomba
A cseh–magyar GANZ-SOR EBN8 próbaüzeme alatt Baján szállít utasokat.
tegnap, 11:43
- Tech-Tudomány
Új aranyláz kezdődhet egy felfedezés nyomán
Kulcsszerepe van a kénnek abban, hogy a nemesfém a felszín közelében megjelenik.
február 12., 06:09
- Tech-Tudomány
Új Beats fülhallgatót mutatott be az Apple
2019 óta vártunk az új Powerbeats Próra.
február 12., 09:49
- Tech-Tudomány
Valami baj van a Facebookkal és a Messengerrel, ne lepődjön meg, ha nem érkeznek meg az üzenetei
Érkeznek a hibajelentések.
február 11., 09:25
- Mindeközben
Durva részletek derültek ki a dubajozós ügyről Vajna Tímea lehallgatott telefonbeszélgetéséből
10 órája
- Tech-Tudomány
A ChatGPT sokat segít, de van egy ijesztő oldala, amiről senki sem beszél
Forradalmasította az ember és a mesterséges intelligencia kapcsolatát, de mennyire átlátható?
február 11., 18:49
- Tech-Tudomány
Ritka Einstein-gyűrűt találtak a Föld közelében és még egy eddig ismeretlen galaxist is felfedeztek miatta
Csupán „csak” 500 millió fényévre találtak csillagászati ritkaságot a kutatók.
február 11., 14:48
- Tech-Tudomány
Mesterséges intelligencia elleni ítélettel zárult az egyik első per
Megsértették a Thomson Reuters szerzői jogait.
február 12., 13:31
- Tech-Tudomány
Ultranagy energiájú szellem járta be a Földközi-tengert
A ritka eseményt egy épülő olasz detektor érzékelői fogták.
február 14., 10:02
- Mindeközben
Széki Attila Curtis: Tényleg jó nagy f*szságokat csináltam, amik biztos, hogy nem követendő példák
tegnap, 20:32
- Tech-Tudomány
Csaknem egy hónap után ismét le lehet tölteni a TikTokot az Egyesült Államokban
Lépett az Apple és a Google.
február 14., 12:31
- Tech-Tudomány
Újabb felfedezés történt a világegyetemben
A legnagyobb egy galaxiscsoportokból álló, 1,3 milliárd fényév hosszú felhő.
február 15., 20:38
- Tech-Tudomány
Mesterséges intelligencia frissítheti a Chrome böngésző jelszavait
Szól, hogy ellopták a jelszót, és segít újat beállítani.
február 12., 20:45
- Tech-Tudomány
Új funkciót tesztel az Instagram, de ez sokaknak nem tetszik
Már a startgépben áll a lefelé mutató ujjacska.
2 órája
- Tech-Tudomány
Már a NASA is megerősítette, hogy 2032-ben aszteroida csapódhat a Földbe
Az űrügynökség szerint a becsapódás esélye tovább növekedhet.
február 13., 13:36