Kiutálták a netről a YouTube Rewindot az emberek
2011 óta minden év novemberében vagy decemberében készített a YouTube egy videót Rewind (magyarul Visszatekerés) címen, melyben a platform aktuális trendjeit foglalták össze a legkedveltebb kreátorok. Lényegében egy PR-fogásról volt szó, melyben saját magát és a tartalomgyártó közösségét reklámozta a videómegosztó közösségi platform.
Eleinte vicces volt, majd az emberek elkezdték utálni a Rewind videókat, a közösségi ellenérzés csúcspontján még mindig a 2018-as Rewind áll, melyben a YouTube elkezdett A-listás hírességeket is betolni, ezzel kiszorítva a videóból saját alkotói közösségének legismertebb neveiből azokat, kiknek videói között megkérdőjelezhető tartalmat is találni (például PewDiePie). Ezzel az a legnagyobb baj, hogy hatalmas különbség van aközött, ahogy a YouTube saját magát prezentálja egy kizárólag pozitív, önmegvalósításra és önkifejezésre alkalmas platformként, illetve aközött, amilyen valójában: drámákkal, gyűlölettel és szélsőséges tartalommal (például klímaváltozás- vagy oltástagadás) teli közösségi oldal.
A 2018-as Rewind videó jelenleg 19 millió dislike-on áll, amivel elnyerte a platform leginkább leszavazott videója címet. A 2019-es Rewind már biztonsági játékot játszott, saját sztorival rendelkező klip helyett csupán egy rövid összeállítás készült az év aktuális YouTube-sikereiből, illetve trendjeiből, meglévő videók összevágásával. Az embereknek ez sem tetszett. 2020-ban – részben a pandémia, részben a közutálat hatására – már meg sem próbálkozott a Rewinddal a platform, most pedig bejelentették, végleg vége, ezentúl nem lesz a szokásos éves összefoglaló videó, mivel a cég közleménye szerint „egy videó nem foglalhatja össze a YouTube-on található tartalmakat”. Állítólag a YouTube dolgozik egy új élményen, mely segít visszatekinteni a mögöttünk álló évre videós formában.