Bekeményít a Facebook, változás áll a hirdetőknek
Jelentős szigorítást jelentett be a Meta névre átkeresztelt Facebook-anyavállalat, eszerint január 19-étől kezdve nem engedélyezi a hirdetőknek, hogy olyan, „érzékeny azonosító tulajdonságokhoz kapcsolódó kifejezéseket” használjanak alapként a célzott hirdetésekhez, mint például a faji-etnikai hovatartozás, valamint a vallási, politikai és szexuális orientáció.
Az Axios értesülései szerint a lépés a Meta tulajdonában lévő összes alkalmazásra vonatkozik, így például a Facebook mellett az Instagramra és a Messengerre is. Az indoklás szerint ezzel a hirdetők manipulációra irányuló törekvéseit tervezik minimalizálni. A döntés kritikusai szerint azonban ezzel a pozitív üzenetek eljuttatását is jelentősen megnehezítik.
Mivel a változás nem az egyén személyes tulajdonságait veszi alapul, hanem azokat, amelyekkel a közösségi médiában foglalkozik, önmagában a célzott reklámok jelensége a továbbiakban sem szűnik meg.
(via Axios)