Újjászülethet a Concorde, szuperszonikus repülőgépek a láthatáron
A Concorde szuperszonikus repülőgép 2003. évi leállítása óta nincs üzemben olyan repülőjárat, amely a hangsebesség felett képes suhanni, akár három óra alatt átszelve az Atlanti-óceánt. Most azonban úgy tűnik, több cég és az amerikai Országos Repülésügyi és Űrhajózási Hivatal (NASA) is befektetne erre a területre.
A United Airlines még nyáron rendelt 15 darab szuperszonikus repülőt a Boom cégtől. Ez a momentán még kevéssé ismert startupvállalkozás Overture névre keresztelte el azt a repülőt, amely a tervek szerint 2029-re menetrend szerinti forgalomba is állhat. Ezért a 15 gépért több mint hárommilliárd dollárt (azaz darabonként 200 millió dollárt) fizetne a United Airlines. Ezenfelül további 35 szuperszonikus gépre kaptak opciót.
A Boom egyébként csak frissen jelent meg a repülőgépgyártásban, ám úgy tudni, mellettük több más cég és a NASA is nagyban dolgozik azon, hogy lerövidítsék a transzatlanti repülőjáratok menetidejét.
Az Air France és a British Airways által üzemeltetett Concorde a szovjet Tupoljev Tu–144-es után másodikként lépte át a hangsebességet a személyszállító repülőgépek közül. Első menetrend szerinti járata 1976. január 21-én repült a London–Bahrein és a Párizs–Dakar–Rio de Janeiro útvonalakon. 2003. november 26-án vonták ki a szolgálatból, Budapesten ez ideig egyszer, 1985. szeptember 14-én járt a British Airways G-BOAF lajstromjelű repülőgépe.
(via boomsupersonic.com, Mfor)