- Tech-Tudomány
- kereskedelem
- online vásárlás
- fekete péntek
- karácsony
- leárazás
- akció
- emag
- extreme digital
- notebook hu
- euronics
- vatera
Így készültek a fekete pénteki rohamra a magyar boltok
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
Jelentős készletekkel készülnek a fekete pénteki akciós rohamra a legnagyobb magyar műszaki és online áruházak, amelyek ünnepi forgalmuk legnagyobb részét ilyenkor bonyolítják. A megszaporodott rendelések kiszállítása ilyenkor nem egyszerű, de a cégek szerint pár naptól két hétig teljesíthető.
Népszerűek a csomagautomaták
Az eMAG és az Extreme Digital fúziója óta először rendez közös Black Fridayt, november 19-én – ami teljes egészében az eMAG platformján zajlik majd.
A két cég tavaly még külön összesen közel tízmilliárd forintos forgalmat bonyolított az ünnepi vásárlási szezon nyitányát jelentő napon. Az esemény hazájával, Amerikával ellentétben itthon főleg az online térben történnek, és egész hónapra kiterjednek az akciók, mert a magyar cégek logisztikai háttere nem tudna egyetlen nap tízszeres forgalmat kiszolgálni. Ezalól az eMAG a kivétel, ami kifejezetten a Black Fridayre fejleszt és készül.
Minden fontos termékcsoportból jelentős készletekkel vágunk neki az idei Black Fridaynek az eMAG Marketplace partnereinkkel együtt, és idén először akciós árú ingatlanok is elérhetők lesznek a kínálatban, de készülünk belföldi utazási ajánlatokkal is, hiszen az utazási nehézségek nyomán ezek tavaly is nagyon népszerűek voltak. A több millió várható fekete pénteki rendelés kiszolgálásában idén már segítségünkre lesz a már közös tető alatt működő logisztikai háttér, illetve a tavalyhoz képest jóval több, több mint négyszáz easybox csomagautomata is
– mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője.
A cégek az idei fekete péntekre több mint huszonötezer háztartási kisgéppel és szépségápolási eszközzel, mintegy húszezer tévékészülékkel, ötezer laptoppal és tízezer mobiltelefonnal készülnek. A műszaki cikkek mellett óriási készletek lesznek nagy kiszerelésben kapható baba-mama termékekből és gyermekjátékokból (több mint 40 ezer darab), barkács- és lakberendezési termékekből (több mint 20 ezer darab), de sportcikkekből és divattermékekből is (több mint 70 ezer darab).
Idén is jelentős logisztikai szerepet kapnak a csomagautomaták, ezeknél az érintés nélküli csomagátvétel lehetősége a járványhelyzet fokozódása miatt egyre népszerűbb. Az eMAG országszerte 400 helyszínen elérhető easybox csomagautomatába szállít – várakozásaik szerint az idei fekete pénteki rendelések mintegy 30 százalékát ilyen szállítási móddal kérik majd. A termékek kiszállítását két héten belül vállalják.
Felkészülni hiány idején
Azt kell látni, hogy a Black Friday a legerősebb időszak, a karácsonyt két-három éve megelőzi. A magyar sajátosságok miatt két hétvégét jelent az amerikai egy helyett, van a rendes nemzetközi Black Friday, és van az azt megelőző
– mondta lapunknak Farkas András, a Notebook.hu ügyvezető igazgatója, aki elárulta, hogy nevük determinálja a legnépszerűbb termékeiket, amelyek főleg notebookok, gamer laptopok és játékkonzolok.
Ezen a két hétvégén több mint két és fél hónapos forgalom realizálódik. Mi már hónapok óta készülünk, így annak ellenére, hogy áruhiány van az országban, ki tudjuk szolgálni a rendeléseket
– jelezte Farkas, aki szerint az online rendelések kiszállítása fekete pénteken is a máskor megszokott pár munkanapon belül megtörténhet.
Elkezdődik az ajándékok beszerzése
Az Euronics idén 25 százalékkal nagyobb készlettel készül a tavalyi évhez képest, és 40 ezer négyzetméternyi raktárkapacitásával nagy biztosággal és folyamatosan ki tudják szolgálni a vásárlói igényeket – tudtuk meg. A cég 1–3 napos kiszállítási időt vállal a fekete pénteken rendelt termékekre.
Az Euronics rámutatott, hogy friss kutatásuk szerint a vásárlók örömmel fogadják, hogy az akciós időszak nem korlátozódik egyetlen napra, ezért náluk 2 hetes a Black Friday időszaka. Ugyanebből a kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók 39 százaléka már a karácsonyi ajándékok beszerzését is ilyenkor kezdi meg.
A műszaki áruházláncnál a várakozások szerint állóporszívók, olaj nélküli fritőzök, tv-k és hangprojektorok, valamint az okostelefonok és háztartási nagygépek iránt lesz nagy kereslet, de egyre többen keresik a boltjaikban és online a tavaly bevezetett barkácstermékeket.
Idén a piac sem marad ki
Az elektronikai boltok mellett idén először a Vatera online piactér is megrendezi a fekete pénteket november 26-ától. Az egyedi, használt, esetleg antik termékeket kínáló eladók legalább 10, de akár 70 százalékos kedvezményt nyújthatnak. A piactéren az engedményt a megelőző 30 nap legalacsonyabb árát alapul véve lehet majd akciós árat beállítani a nem valós kedvezmények kiszűrése érdekében. A cég közleménye szerint a járvány a nagy áruházakhoz hasonlóan az online bolhapiac forgalmát is fellendítette.