Új vezérigazgató az LG élén
December 1-től William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett átveszi az LG Electronics vezérigazgatói teendőit is, közölte a cég.
Cho 1987-ben csatlakozott a Goldstarhoz (igen, anno így hívták az LG-t). A Puszani Nemzeti Egyetemen végzett Dél-Koreában, mesterfokú diplomáját a szöuli Yonsei Egyetemen szerezte meg. 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG észak-amerikai üzletágának elnökeként dolgozott, többek között nevéhez köthető annak az inkubációs centernek a működése is, mellyel a dél-koreai óriásvállalat házon belüli projektjeit és startuppartnereit fogja össze.
Az LG technológiai igazgatói posztján is változás történt, a jelenleg a Future Technology Center vezetőjeként dolgozó dr. Kim Byoung-hoon ügyvezető alelnöki posztot kap, és egyidejűleg fogja betölteni a technológiai igazgatói, valamint az új információs és kommunikációs technológiai vezetői pozíciót is.
További változás a vezetőségi tagok között, hogy Jang Ik-hwant senior alelnökből ügyvezető alelnökké léptették elő. Jang 31 éve dolgozik a vállalatnál, a cég közleménye szerint neki köszönhető az LG informatikai üzleti portfóliójának bővítése és a vállalat a laptop- és monitorpiacon betöltött pozíciója. Eun Seok-hyun szenior alelnök a Vehicle Component Solutions Company élére kapott elnöki kinevezést, aki korábban ugyanitt a smart üzletág növekedéséért felelt.
Az új vezetői csapat feladata a változások felgyorsítása, illetve az ügyfélérték növelése az üzletágakban. A cég ügyfél-elégedettségi központjának dedikált feladata lesz azonosítani és felhasználni a vásárlói visszajelzéseket és problémákat a fejlesztés, a terméktervezés és az értékesítés folyamatai során.
A kinevezések december 1-jével léptek hatályba, az előléptetések január 1-jétől érvényesek. Az új vezetés inflexiós ponton veszi át a céget. Az LG Electronics jelenleg a háztartási eszközeiről, a televízióiról és a monitorairól ismert leginkább, mobildivíziójukat idén áprilisban szüntették meg, miután az 23 hónapon át nem termelt nyereséget. A cég a Samsung után a világ második legnagyobb televíziógyártója, aminek az első hely megszerzése mellett számolnia kell a feltörekvő kínai konkurenciával is.