Megérkezett a Spotify éves összefoglalója
A december a Mikulás, a karácsony, a Szilveszter, a bejgli, a halászlé, az ajándékvásárlási-őrület mellett jelent még egy valamit: Spotify Wrapped.
A zenestreaming mobil alkalmazásában általában december első napjaiban teszik elérhetővé az éves statisztikákat bemutató, személyre szabott vizuális bemutatót, amit aztán a felhasználó nyugodt szívvel menthet le, küldhet tovább ismerőseinek, vagy oszthat meg bármilyen közösségi felületen. Plusz a Spotify algoritmusa készít egy személyre szabott lejátszási listát is, de idén december elején nem ezzel, hanem a Wrapped bemutatójának kártyáival kezdtek el megtelni a közösségi felületek.
Az összeállítás az előző évekhez hasonlóan megmutatja a Spotify rólunk készített statisztikái alapján, hogy hány percet töltöttünk zenehallgatással, kik voltak a kedvenc előadóink, tőlük melyik albumokat és dalokat hallgattuk a legtöbbet, milyen új előadókat ismertünk meg az adott évben, milyen műfajokat hallgattunk, sőt, még azt is megmondja nekünk a mesterséges intelligencia, hogy milyen hangulatúnak gondol minket a hallgatott dalok alapján.
A Spotify Wrapped eléréséhez a mobilos alkalmazásba kell belépni, ott pedig a kezdőlapon a 2021-es éved áttekintése menüpont alatt van statisztikánk vizuális ábrázolása, illetve a személyre szabott lejátszási lista is. Az elmúlt években meg lehetett nézni az összefoglalót asztali gépről is böngészőn keresztül, ilyenre idén nincs lehetőség, csak egy nagy, globális összefoglalót látni. Ha valakinek a mobilon nem jelenne meg egyébként saját Wrapped, az nyissa meg ezt a weboldalt, aztán próbálja meg újra.
A svéd zeneszolgáltató éves adatvizualizációs összefoglalója egyébként zseniális, hisz úgy jut reklámhoz a Spotify minden egyes létező közösségi médiás felületen, hogy azért nem fizetett. A felhasználók boldogok, a cég hatalmas ingyen reklámot kap; és ha erős FOMO-érzést generált például egy Apple Music vagy Deezer felhasználóban, hogy barátai sorra posztolják, milyen menő dalokat hallgattak a Spotify-on, akkor lehet, hogy utóbbinak új felhasználókat is sikerül bevonzania. Addig is:
Since I'm an Apple Music user, you please just imagine my Spotify Wrapped to be whatever artists you think cool people listen to
— Monica Chin (@mcsquared96) December 1, 2021
(Borítókép: Spotify)