Használt német prémiumtól a tervezett magyar Kamaz-gyárig
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
Az USA egyik legfontosabb szegmense a full-size pickupoké és terepjáróké, a Toyota versenyzője, a Sequoia viszont már elég öreg konstrukció lévén kevéssé rúgott labdába a versenytársak mögött. Az új generációval ez megváltozik, a takarékosabb motorokat bizonyára jól fogadja majd a közönség.
Oroszország egyik legnagyobb járműgyártója és az ITM szándéknyilatkozatot írt alá, hogy az évtized közepén összeszerelő üzemet nyit Magyarországon, emellett mérnökigényes fejlesztőközpontot is működtetnek majd az országban. A fő profil az elektromos- és a haszonjárműgyártás lesz.
Bár a katonai feladatok ellátására még kevéssé alkalmas a tisztán elektromos meghajtás, de a lassú átállás jelei már látszanak: hibrid terepjárót mutatott be az Oshkosh nevű cég, amiből akár az amerikai hadsereg járműállományába is juthat.
Borzasztó ütemben bővül a gyártók SUV-kínálata – úgy tűnik, erre van igény. Nemrég az Aygo utáni legkisebb modellre, a Yarisra épült városi terepjárót teszteltük, amit egyszerűen csak Yaris Crossnak neveztek el. Az összkerekes hibrid változatról készült tesztünket itt találod, ebből valószínűleg nem jut a hadseregnek.
A német prémium szitokszó a hazai használtpiacon, hisz legtöbbször szakadt, Németországból behozott roncsokról vagy több százezret futott, sokszor visszatekert példányokról van szó. Utánanéztünk, mire számíthat egy hetes BMW tulajdonosa egy alapos szerviz alkalmával.