Először számolt be a Facebook a napi felhasználók csökkenéséről
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
A világ legnagyobb közösségi hálózatát birtokló American Meta Platforms (az egykori Facebook) adózott eredménye 8 százalékkal csökkent a tavalyi utolsó negyedévben, és gyenge kilátásokról számolt be.
A cég adózás utáni eredménye 10,285 milliárd dollár, részvényenként 3,67 dollár volt a december végén zárult három hónapban, szemben az előző év azonos időszakában elért 11,219 milliárd dollárral, részvényenként 3,88 dollárral.
A Meta bevétele ugyanakkor 20 százalékkal, 33,671 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 28,072 milliárd dollárról. Ezen belül a reklámbevételek 27,19 milliárd dollárról 32,64 milliárd dollárra emelkedtek.
Az elemzők általában nagyobb, 3,85 dolláros részvényarányos eredményre, de szerényebb, 33,4 milliárd dolláros bevételre számítottak.
A folyó első negyedévre a Meta szerényebb, 27–29 milliárd dolláros bevételt tervez, ami elmarad a szakértők által remélt 30,2 milliárd dollártól.
Kaptak pár ütést
A Facebook közösségi hálózatba legalább havi egyszer belépők száma (MAU) december végén 2,91 milliárd fő volt, ami 4 százalékos növekedést jelent éves szinten. A napi aktív felhasználók száma (DAU) 5 százalékkal 1,93 milliárdra emelkedett.
2021 nem volt egyszerű év Mark Zuckerberg cége számára, a közösségi média társadalmi hatásai miatt folyamatosan komoly támadások érik. A jelentéséből az is kiderült, hogy a Facebook naponta belépő felhasználóinak száma 2021 utolsó két negyedévében 1,93 milliárdról 1,929 milliárdra csökkent. Ilyesmire a cég történetében még nem volt példa.
A cég becslései szerint a világon körülbelül 2,82 milliárd ember használja naponta a Facebookot, az Instagramot, a WhatsAppot vagy a Messengert, és körülbelül 3,59 milliárd ember havonta legalább egyszer. Ezek a számok éves összevetésben 8, illetve 9 százalékkal nőttek.
A tavalyi utolsó negyedévben a Meta 19,18 milliárd dollár értékben vásárolt vissza saját részvényt, a múlt év egészében pedig 44,81 milliárd dollárért.
A Meta piaci tőkeértéke 4 százalékot emelkedett az év eleje óta, de a friss jelentés nyomán a New York-i tőzsde zárása utáni elektronikus kereskedésben a részvényeinek ára több mint 20 százalékkal zuhant.
(MTI, Mashable)