A magyar férfiak számára fontosabb a presztízs, mint a fizetés
További Tech-Tudomány cikkek
- Hallucinogén koktélt azonosítottak egy ókori egyiptomi ivóedényben
- Egyedülálló régészeti felfedezést tettek az orosz tudósok
- Év végétől az egész EU-ban változás lép életbe a mobiltelefonoknál
- Vak, a szaglását is elvesztette, de még mindig fickós a 192 éves óriásteknős
- Új, magyar nyelvű vírus kezdett terjedni a Messengeren szenteste előtt
Munkahely választásakor a fizetés összegénél és a szakmai fejlődési lehetőségnél jóval fontosabb a magas presztízsértékkel bíró állás és a fix munkaóraszám – derült ki a National Geographic és az NRC friss, országos kutatásából. A megkérdezettek közel egyharmada úgy tartja, hogy kellő önbizalommal rendelkezik.
Az ismert tévécsatorna felmérése azt vizsgálta, milyen tényezők befolyásolják a magyar férfiak karrierválasztását, mennyire jól ismerik saját magukat, és készen állnak-e letérni a járatlan útról. A presztízsértékkel bíró munka vagy a fizetés?
Fontos a rugalmas munkaidő
A magyar férfiak többsége (67 százalék) stabilitásra törekszik a mindennapokban. Ennek ellenére karrierválasztásnál a fizetés összege nagyjából csak egyötödüknek fontos. Sőt a 30–39 éves korosztály esetében elenyésző kisebbségnél (előbbi öt, utóbbi két százalék) nyom a latban.
A megkérdezettek négyötöde válaszolta azt, hogy kevésbé vagy egyáltalán nem számít a pénz. Az viszont nyolcvan százaléknak kifejezetten fontos, hogy a szakmáját mások is megbecsüljék.
Az alapvégzettségűek húsz százalékának, míg a magasabb iskolai végzettségűek közül minden negyedik férfinak fontos, hogy a külvilág elismerésre méltónak találja jelenlegi állását.
A férfiak pusztán negyedénél sarkalatos kérdés, hogy otthonról is elvégezhető munkát válasszon. Míg a budapestiek közel egyötöde, a falubeliek majdnem harmada részesíti előnyben a home office-t. A válaszadók több mint negyven százaléka preferálja a rugalmas munkaidőt, és a többség a fix órákra szavaz.
A 18–29 éves és a 40–49 éves korosztály töredékének (négy százalék) meghatározó csak, hogy flexibilis munkahelyen dolgozzon. A szakmai fejlődés a válaszadók közel felénél merült fel, azonban a döntő többség számára az kevésbé vagy egyáltalán nem mérvadó.
A kalandvágyó magyar férfiak többsége nem tér le a járt útról
A felmérésből az is kiderült, hogy minden harmadik válaszadó szerint a férfiak személyisége alapvetően kalandvágyó, ennek ellenére csupán 16 százalék választaná egyértelműen a járatlan utat. A 30–39 évesekben ég leginkább a felfedezési vágy: több mint egyötödük vágyik izgalmas életre, harmaduk pedig szeret új helyeket felfedezni. Az eggyel idősebb korosztály esetében már alig hét százalék vágyik izgalmas életre, azonban negyedük még mindig szívesen fedez fel új helyeket.
Érdekes módon a megkérdezettek nagy része (hetven százalék) vonzóbbnak találja az olyan nőket, akik kalandvágyó, felfedező típusok.
A válaszok alapján a férfiak 41 százalékát tölti fel, ha új helyzetben próbálhatja ki magát. Ezzel a magasabb végzettségűek közül minden tizedik, az alacsonyabb végzettségűek közel minden ötödik válaszadó ért egyet.
A válaszadók 28 százaléka saját megítélése szerint magabiztos, kellő önbizalommal rendelkezik.
A felősokú végzettségűek esetében ez a szám alacsonyabb, alig 14 százalékuk mondta, hogy önbecsülése a helyén van. Ezzel egyenesen arányos az is, hogy mennyire érzik magukat sikeresnek a magyar férfiak: 35 százalék nyilatkozott úgy, hogy eredményes az élete, ötödük pedig kifejezetten sikeresnek érzi magát.
A National Geographic csatorna májusban többhetes műsorfolyamot állított össze a járatlan utak kedvelőinek.