Kiderült, hogy állnak a magyarok a kávéval
További Tech-Tudomány cikkek
Mintegy 2500 fogyasztót kérdeztek márciusban a kávéfogyasztási szokásairól. A válaszok alapján a rendszeres kávéfogyasztók 29 százaléka napi egy kávét, mintegy 60 százalékuk pedig naponta két-három kávét iszik. A férfiak körében kétszer annyian vannak, akik naponta hármat vagy annál is többet isznak, a 18–24 évesek fele nem kévézik, és a 60 év felettieknek 19 százaléka sem él vele.
A legtöbb kávét a 40–49 éves korosztály fogyasztja: közülük minden második válaszadó naponta két-három csészényit, 14 százalékuk pedig háromnál is többet iszik meg.
A válaszadók kétharmada szerint a nap legfontosabb kávéja a reggeli első, azonban az is látható, hogy a funkcionális kávézást egyre inkább felváltja a minőségi fogyasztás. Mutatja ezt az is, hogy a 18 – 24 éves korosztályban kevéssé jellemző a reggeli kávézás, ők inkább napközben, barátaikkal közösen ülnek be egy kávéra.
Majdnem mindenki kávézik otthon
A felmérés szerint a kávézók 93 százaléka iszik kávét otthon is, de népszerű a munkahelyi (54 százalék) és a vendégségben (33 százalék) történő fogyasztás is. A 18–24 éves korosztályban nagyon népszerűek a kávézók, 31 százalékuk fogyaszt itt, miközben az összes válaszadó mindössze 11 százaléka jár kávézóba.
A felmérés szerint a válaszadók idén év elején átlagosan 796 forintot voltak hajlandók fizetni egy-egy csomag 20-25 dekagrammos kávéért. A nők 750, a férfiak viszont 860 forintért vesznek szívesen egy csomag kávét. A válaszadók 16 százaléka szívesen fizet magasabb árat a jobb minőségű kávéért: ők ezer forintnál is többet hajlandók fizetni egy csomag kiváló minőségűért.
Még mindig dobogós az őrölt
Évek óta tartó dobogós helyét továbbra is őrzi az őrölt kávé: otthonra a válaszadók fele ezt keresi. Népszerű még a szemes és a kapszulás kávé, minden harmadik válaszadó ezeket választja.
A felmérés szerint otthonukban a legtöbben kapszulás kávéfőzővel rendelkeznek (35 százalék), minden harmadik válaszadó használ kotyogós kávéfőzőt és közel ugyanennyien hagyományos eszpresszókészítőt is.
Kávézót minden második válaszadó a hely hangulata alapján választ, 40-40 százalék döntésében fontos szempont, hogy ismerje a helyet, a kínálatot, a személyzetet – illetve a választék minőségét. A válaszadók harmada az elhelyezkedés alapján dönt egy kávézó mellett. A kávézókba válaszadók több mint fele baráti találkozók, közösségi élmények miatt jár, különösen igaz ez a 18–24 éves korosztályra, 71 százalékuk a társaság miatt ül be egy kávézóba. A 25–29 évesek is előszeretettel fogyasztanak kávét vendéglátóhelyeken, 74 százalékuk mondta, hogy egyszerűen szeretnek emberek között lenni.
A Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a gkid Research & Consulting által készített felmérésből az is kiderült, kávézóban a válaszadók átlagosan 1132 forintért isznak meg szívesen egy csészével.