Fizetőssé válik a kétfaktoros hitelesítés a népszerű közösségimédia-alkalmazásban
A nem Twitter Blue-tagok már nem tudják aktiválni, ha eddig nem aktiválták, de akik már használják, március 20-ig van idejük letiltani a módszert és más típusú hitelesítést engedélyezni. Azonban ha nem választanak más módot a hitelesítésre, akkor egyszerűen megszűnik számukra a funkció.
A Twitter közleményében azt írta, hogy látta, „a telefonszám-alapú kétfaktoros hitelesítéssel visszaélnek, és rossz szereplők használják”. Egyes kritikusok azonban kételkednek a Twitter magyarázatában, és azt feltételezik, hogy a vállalat valódi szándéka csupán a biztonsági funkció fizetőssé tétele – írja az Engadget.
Ahhoz, hogy valaki Blue-előfizetésre váltson, havi 8–11 dollárt vagy évi 84 dollárt kell fizetnie, és ezzel egy pipa kerül a felhasználó neve mellé. A Twitter valódi szándékától függetlenül a legtöbb felhasználónak, akinek a weboldalon engedélyezve van a kétfaktoros rendszer, mostantól változtatnia kell bejelentkezési szokásain.
A vállalat 2021-es átláthatósági jelentése szerint a funkciót engedélyező felhasználók 74,4 százaléka használja az SMS-es módszert.
Mindössze 28,9 százalék használ hitelesítőt, és egy elenyésző töredék (0,5 százalék) rendelkezik biztonsági kulcsokkal. Továbbá az összes Twitter-felhasználónak csak a 2,6 százaléka engedélyezte a kétfaktoros hitelesítést, bár a számok azóta változhattak.