![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Elindult a fizetős Facebook és Instagram
![463A0700](https://kep.index.hu/1/0/4332/43323/433231/43323106_fc9d6b0c03c4f980ae3ff9389ac4969d_wm.jpg)
További Tech-Tudomány cikkek
-
Önnek is bíróság előtt lenne a helye, ha titokban elolvasta párja levelezését
- Újabb felfedezés történt a világegyetemben
- Csaknem egy hónap után ismét le lehet tölteni a TikTokot az Egyesült Államokban
- Ultranagy energiájú szellem járta be a Földközi-tengert
- Már a NASA szerint is valószínűsíthető, hogy 2032-ben aszteroida csapódhat a Földbe
Elon Musk Twitter Blue szolgáltatása után a Facebook és az Instagram anyavállalata is új ötlettel állt elő. A Meta Verifiedra való előfizetéssel a felhasználók iOS- és androidos eszközökön havi 14,99 dollárért (nagyjából 5600 forint), a webhelyen pedig 11,99 dollárért (megközelítőleg 4500 forint) tudják hitelesíteni profiljukat, amelyet egy nevük mellett lévő kék pipa jelez – írja a BBC.
A szolgáltatás Instagramon és Facebookon is elérhető lesz kiegészítő opcióként. Az új funkció azután jelent meg, hogy a Meta a héten tízezer alkalmazottját bocsátotta el az elmúlt hat hónapban végrehajtott második nagyobb létszámleépítésben. Mark Zuckerberg vezérigazgató keddi nyilatkozatában arról beszélt, a vállalat célja a leépítésekkel az, hogy átláthatóbbá tegye a szervezeti struktúrát.
Nem mindenkinek lesz elérhető
A Meta Verified-előfizetőknek legalább 18 évesnek kell lenniük, amelyet személyi igazolvánnyal kell igazolniuk, cserébe többek között garanciát kapnak személyazonosságuk védelmére. Az Instagramon emellett az új funkció nagyobb láthatóságot biztosít a platformokon, valamint kiemelt ügyfélszolgálatot is. A szolgáltatást csaknem két hónapig tesztelték Ausztráliában és Új-Zélandon, mielőtt bevezették az Egyesült Államokban.
Mark Zuckerberg korábban többször is kijelentette, hogy a Facebook soha nem lesz fizetős platform, a későbbiekben azonban már úgy nyilatkozott, hogy a Facebooknak mindig lesz egy ingyenesen hozzáférhető része – ezzel megadva a lehetőséget arra, hogy a jövőben, korábbi nyilatkozataiktól függetlenül bármilyen új szolgáltatást bevezethessenek, hírnévcsorbulás nélkül.
Az eddig nagyrészt reklámbevételekre támaszkodó cég számai csökkenni kezdtek, így a Meta más forrásokat keres. Korábban már más közösségi oldalak, mint a Snapchat, a Telegram és a Twitter is elindította fizetős hitelesítési lehetőségét, hogy a reklámokon túl egyéb bevételeket tudjanak generálni.
(Borítókép: Ruzsovics Dorina / Index)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)