Hihetetlen mennyiségű tartalmat törölt tavaly a Google
További Tech-Tudomány cikkek
2021-hez képest 2 milliárddal több hirdetést távolított el – derült ki a vállalat éves jelentéséből.
A jelentés szerint a Google emellett több mint 1,5 milliárd kiadói felületen blokkolta vagy korlátozta a hirdetések megjelenését, és több mint 143 ezer kiadói oldalon hajtott végre biztonsági intézkedéseket.
Kiemelt figyelmet fordítottak tavaly a csalások elleni fellépésre.
A csalások száma továbbra is folyamatosan nő. Bár az átverések nem számítanak újdonságnak a digitális hirdetések világában, valódi pénzügyi károkat okozhatnak.
Tavaly a vállalat bővítette a pénzügyi szolgáltatások ellenőrzésére irányuló programját, amely megköveteli a hirdetőktől annak bizonyítását, hogy a helyi szabályozó hatóság engedélyezte számukra termékeik és szolgáltatásaik reklámozását.
Eddig 11 országban indították el a programot, köztük az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Szingapúrban.
Tavaly a Google 142 millió hirdetést blokkolt vagy távolított el a megtévesztésre vonatkozó irányelv, további 198 millió hirdetést pedig a pénzügyi szolgáltatásokra irányuló irányelv megsértése miatt.
Az elmúlt években a vállalat intézkedéseket dolgozott ki a téves információk és a megbízhatatlan állítások elleni küzdelemre vonatkozóan az általános hirdetési ökoszisztémában. Ezek közé tartoznak az egészségre vonatkozó, káros és a bizonyíthatóan hamis állítások elleni irányelvek.
2022-ben több mint 300 ezer sajtókiadói oldalon tiltotta le olyan hirdetések futtatását, amelyek nem feleltek meg a szabályozásoknak, illetve több mint 24 millió, az irányelveket sértő hirdetést blokkolt.
Ezeken felül több mint 51,2 millió hirdetést blokkolt és távolított el nem megfelelő tartalom – például gyűlöletbeszédre és erőszakra, illetve egészségügyi témákra vonatkozó káros állításokat, valamint 20,6 millió veszélyes terméket vagy szolgáltatást; például fegyvereket és robbanóanyagokat népszerűsítő hirdetést.
Az ukrajnai háború kitörését követően a cég megakadályozta az olyan hirdetéseket, amelyek kihasználják, tagadják vagy elnézően írnak a háborúról.
A Google a termékeit érintő oroszországi kereskedelmi tevékenységeinek többségét is szüneteltette.
Tavaly a vállalat több mint 17 millió, az ukrajnai háborúval kapcsolatos hirdetést blokkolt, ezen kívül pedig több mint 275 államilag finanszírozott médiakiadvány weboldaláról távolított el hirdetéseket a platformjain.
Az Indexen írtunk róla, hogy a Google versenytársától, a ChatGPT-től szerzett adatokat használhatta a Gemini nevű mesterséges intelligencia fejlesztéséhez.