![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Amikor a kültéri hőmérséklet eléri a 30 fokot, az autó belseje fél órán belül akár 45 fokra is felforrósodhat, ami a kisgyermekek számára életveszélyes lehet.
Az amerikai Nemzetbiztonsági Tanács adatai szerint
az átmelegedett autóban bekövetkező hőguta miatt évente közel 40 gyermek veszti életét Amerikában.
Az ilyen és ehhez hasonló balesetek elkerülésére a Continental technológiai vállalat speciális gyermekjelenlét-érzékelő funkcióval (CPD) bővítette okostelefon- alapú járműhozzáférési rendszerét (CoSmA).
Az új gyermekjelenlét-érzékelő rendszer ultraszéles sávú technológiát (UWB) használ a hasonló tragédiák megelőzésére. A fejlesztés érzékeli az autó utasterében felejtett gyermeket, és másodperceken belül figyelmeztetést küld a járművezető okostelefonjára – olvasható a vállalat közleményében.
A gyermekjelenlét-érzékelő funkció a már meglévő digitális járműhozzáférési rendszerbe ágyazva működik, így a járművezetők okostelefonjukat kvázi autókulcsként használják.
Az autóban hagyott gyermekeket a rendszer úgynevezett reflektív módban ultraszéles sávú jeleket bocsát ki az utastérbe, és ezek visszaverődését érzékeli. Ezek alapján képes meghatározni a mozgó személy sebességét és távolságát is. A szenzorok a kisgyermek mellkasának emelkedését és süllyedését is detektálják légzés közben.
Az egyedi légzésszám és a mikromozgások alapján a rendszer képes beazonosítani, hogy az adott utas csecsemő, kisgyermek vagy felnőtt. Ha azt észleli, hogy gyermek marad az autó utasterében, a rendszer legkésőbb tíz másodperc elteltével hallható, látható vagy rezgő riasztást küld a vezető okostelefonjára.