A Facebookon kezdhet árusításba az Amazon
A Meta megnyitja közösségimédia-felületeit az Amazon előtt, felhasználói így egy kattintással vásárolhatnak a legnagyobb online áruházban. Az üzlet hírét a Disruptive Digital vezérigazgatója, Maurice Rahmey szivárogtatta ki egy LinkedInen közzétett bejegyzésében.
A Meta évek óta foglalkozik az online vásárlási funkciók bevezetésével, de ezek nem bizonyultak elsöprő sikernek.
Tavaly októberben bezárták élő shoppingszolgáltatásukat, hogy a TikTok-utánzat Reelsre koncentrálhassanak.
Az Amazon hasonló pályát járt be: miközben online árudaként piacvezetők, ők a közösségi médiába szerettek volna beszállni, kevesebb sikerrel. Instagramnak megfeleltethető platformjukat, a Sparkst 2019-ben zárták be és ők is a TikTok ihlette fotó-videó folyam felé fordultak.
Az újra és újra felbukkanó TikTok úgy lett a harmadik fantomszereplő a most nyélbe ütött üzletben, hogy több mint 150 millió felhasználójával szeptemberben belépett az e-kereskedelem területére, azóta az Amazon egyre inkább piaci fenyegetésnek tekinti. A Metát eközben az hajtotta az Amazon karjaiba, hogy az Apple lekorlátozta eszközein a felhasználói adatok gyűjtését – a két óriás megegyezése megkerüli ezt a korlátot.
A Meta–Amazon-partnerség lényege, hogy az Instagram és Facebook felhasználói meglévő Amazon-fiókjukhoz kapcsolhatják profiljukat, így egy kattintással vásárolhatnak
anélkül, hogy a közösségi média felületét el kellene hagyniuk.
A történelmi együttműködés lehetővé teszi, hogy a felhasználói szokások elemzésével hatékonyabb targetálást kínáljon a számára kedvezőtlen piaci körülményeket megszenvedő Meta, és az eladások felpörgetésével megemelheti mindkét fél jutalékból befolyó bevételeit.
(CNBC, TechCrunch)