Hamarosan hangsebességgel, néhány óra alatt repülhetünk el bárhová a világon
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
A 2014-ben indított Boom Supersonic elnevezésű projekt a világ első, önállóan kifejlesztett szuperszonikus repülőgépét igyekszik legyártani immáron tíz éve. Blake Scholl vezérigazgató a CNN Travelnek elmondta: rendkívül izgalmas hónapok állnak előttük.
„Nagyon hiszek a szuperszonikus légi közlekedés visszatérésében és abban, hogy minden utas számára elérhetővé válik minden lehetséges útvonalon. Persze ez nem megy egyik napról a másikra” – mondta Scholl, hozzátéve:
A szuperszonikus repülőgép építésének legnehezebb része annak kivitelezése, hogy egy ilyen karcsú és csúszós valami biztonságosan tudjon fel- és leszállni.
Az XB–1 az első próbarepülésen minden tesztcélt teljesített, mint például a 2170 méteres magasság és a 440 kilométer per órás sebesség biztonságos elérését.
Scholl szerint a gépek hamarosan elérhetik a hangsebességet is:
körülbelül 1223 kilométer per órát tehetnek meg, a magasságtól és a hőmérséklettől függően.
A gépek a cél elérése érdekében a következő 5-7 hónapban 10-15 tesztrepülést fognak végezni. A CNN Travel emlékeztet: mind ez idáig csupán két polgári szuperszonikus repülőgép létezett a világon: a szovjet Tupoljev Tu–144-es és a brit–francia Concorde – utóbbi több mint két évtizede, 2003 októberében repült utoljára.
A digitális mérnöki munka megjelenése óriási szerepet játszik abban, hogy a szuperszonikus repülés visszatérhet. Az aerodinamika, az alapanyagok és a meghajtás területén egyaránt, ahol hatalmas előrelépést értünk el a Concorde-hoz képest
– magyarázta Scholl.
A vezérigazgató 2021-ben kijelentette, az álma az, hogy az emberek egy nap majd 100 dollárért négy óra alatt „a világ bármely pontjára elrepülhessenek”. Három évvel később Scholl ezt úgy pontosította, hogy a Boom Supersonic célja a repülések időtartamának minimum felére csökkentése. A végső cél a „gyorsabb, megfizethetőbb, kényelmesebb és fenntarthatóbb járatok” megteremtése.
Addig fogunk ezen dolgozni, amíg könnyedén körbe nem tudjuk utazni a bolygót
– szögezte le.