Saját mesterséges intelligenciát kaphatnak az Instagram-oldalak
AI Studio néven új funkciót tesztel képmegosztó közösségi platformján a Meta, közölte a cég vezérigazgatója, Mark Zuckerberg csütörtökön – írja a TechCrunch.
Az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a népszerű Instagram-oldalak üzemeltetői robotokat hozzanak létre közönségkapcsolati feladatok elvégzésére. Zuckerberg kiemelte, hogy a mesterséges intelligencia egyes oldalak csevegéseiben jelenik meg – itt jelzik is majd, hogy robot kommunikál.
A vezérigazgató által megosztott videókon látható volt, hogy amikor valaki az Instagram-oldalon az Üzenet gombra kattintva a csevegőfelületre lép, figyelmeztető üzenet olvasható, amely szerint
az üzeneteket mesterséges intelligencia generálja, ezért pontatlanok vagy faragatlanok lehetnek.
A generált üzenetek felett az „AI” a csatorna nevét és bétafeliratokat tüntet fel – utóbbi jelzi, hogy a funkció még kipróbálás fázisában van.
A The Verge azt írja, Mark Zuckerberg nemrég adott egy interjút, ahol taglalta a jövővel kapcsolatos vízióit. Ebben kitért a cég mesterségesintelligencia-stratégiájára is, aminek lényege, hogy platformjaikon a különböző vállalkozások és hírességek a saját képükhöz és egyéniségükhöz igazított modelleket hozhatnak létre, amelyek segítenek a közönséggel és ügyfelekkel való kapcsolattartásban.
Megemlítette, hogy ezeknek a robotoknak nem kell feltétlenül csak a fióktulajdonos másolatának lenniük – vagyis önálló karakterük is lehet.
Az AI Studio tesztelésének egyik célja, hogy kiderítse, érdekli-e a felhasználókat, hogy celebrobotokkal cseveghetnek.
A Meta még tavaly ősszel jelezte az AI Studio érkezését. A tesztelésben először 50 alkotó vesz részt, ha ez jól megy, a funkció augusztusban válik mindenki számára elérhetővé.