Újra bevezeti az arcfelismerő funkciót a Meta
További Tech-Tudomány cikkek
A Meta hétfőn bejelentette, hogy arcfelismerő technológiát fog használni a közösségimédia-felületein, így a Facebookon és az Instagramon is, hogy a hírességek arcát felhasználó átverő hirdetéseket visszaszorítsák, valamint hogy lehetővé tegyék a fiókok gyorsabb helyreállítását, amennyiben valaki elfelejtette volna a jelszavát.
Mindezt három évvel azután, hogy a Meta eltávolította az arcfelismerő funkciót a Facebookról, mivel több visszaélés is történt. A Meta reméli, hogy a rendszer bevezetését jobban fogadja majd az online közösség – írja a Digitaltrends.
„A csalók gyakran próbálják meg közszereplők, például tartalomkészítők vagy hírességek képeit felhasználni arra, hogy az embereket olyan hirdetésekkel csalogassák, amelyek átverős weboldalakra vezetnek, ahol személyes adatok megosztására vagy pénzküldésre kérik őket” – magyarázta a Meta az arcfelismerő technológia újbóli bevezetését bejelentő bejegyzésében.
A Meta már rendelkezik egy rendszerrel a hírességeket érintő átveréses hirdetések felderítésére, de most arra törekszik, hogy ezt még hatékonyabbá tegye.
Ha A jövőben egy hirdetéssel szemben az átverés gyanúja merül fel, alkalmazni fogják az arcfelismerő technológiát, és ha az arra a következtetésre jut, hogy a hirdetés átverés, a Meta blokkolja.
A vállalat közölte azt is, hogy törölni fogják a hirdetésekből származó, egyszeri összehasonlításhoz szükséges adatokat, függetlenül attól, hogy a rendszer talál-e egyezést, és hozzátették, hogy az adatokat semmilyen más célra nem fogják felhasználni.
A Meta az arcfelismerő technológia egy olyan funkcióját is teszteli, amellyel az emberek ellenőrizhetik személyazonosságukat, és visszanyerhetik hozzáférésüket a Facebook- és Instagram-fiókokhoz, ha elfelejtették jelszavukat, elveszítették készüléküket, vagy ha rászedték őket, hogy jelszavukat egy csalónak adják meg.
Jelenleg a hozzáférés visszaszerzéséhez igazolni kell a személyazonosságot egy hivatalos okmány feltöltésével, a Meta azonban most teszteli a videószelfit, amelyekkel az emberek igazolni tudják személyazonosságukat és visszanyerhetik a fiókjukhoz való hozzáférésüket.
A felhasználó feltölt egy videószelfit, mi pedig arcfelismerő technológiával összehasonlítjuk a szelfit a fiók profilképével, amelyhez hozzá akar férni
– magyarázta a vállalat.
A feltöltött videós szelfiket titkosítják és biztonságosan tárolják, és soha nem jelennek meg semmilyen Meta-platformon. A videót a Meta azonnal törölni is fogja, amint a felhasználó személyazonosságának ellenőrzésére használták.