Luca, Ottilia

Rájöttek, miért okoz rákot az elhízás

2018.11.13. 10:54

Ír tudósok felfedezése magyarázatot adhat arra, miért lesznek nagyobb valószínűséggel rákosak a kövér emberek – írja az MTI.

A dublini Trinity College kutatócsoportja feltárta, hogy a zsír által elzáródnak és megszűnnek működni azok a sejttípusok, amelyeket a szervezet felhasznál a rákos sejtek megsemmisítésére.

Az elhízás a rákbetegségek kialakulásának egyik legfőbb, de megelőzhető oka a dohányzás után. Nagy-Britanniában például 20 daganatos megbetegedés közül egyet, évente 22 800 esetet a túlsúly okoz a brit Cancer Research adatai szerint.

A Nature Immunology folyóiratban közzétett tanulmányukban a Trinity tudósai bemutatták, hogyan zárja el a zsír a daganat ellen fellépő sejteket. Kutatásuktól azt remélik, hogy olyan gyógymódokat találnak, amelyek képesek helyreállítani ezeknek a "természetes gyilkos sejteknek a harcképességét" – írja a BBC.

Segíthet egy olyan vegyület, amely képes blokkolni a természetes gyilkos sejtek zsírfelvételét. Kipróbáltuk laboratóriumban, és azt találtuk, hogy lehetővé tette ezeknek a sejteknek, hogy ismét öljenek

– mondta Lydia Lynch, a tanulmány egyik szerzője. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy kétségtelenül még ennél is jobb lenne, ha az ember inkább lefogyna, mert az minden szempontból egészségesebb módszer.