Bioüzemanyaggal hajtanák a repülőgépeket
Az autók helyett a légi közlekedésben kellene inkább elterjeszteni a bioüzemanyagokat a brit Policy Exchange kutatóintézet tanulmánya szerint. Ahhoz, hogy a világ összes autójának elég biodízelt termeljünk, egy USA méretű kukoricaföldre lenne szükség, ráadásul az autók alternatív energiaellátását másképp is meg lehet oldani, például elektromos energiával, amit megújuló erőforrással állítunk elő. Repülőgépeknél viszont egyelőre nincsen más út, mint a kerozin helyett valami nagyon hasonló más üzemanyagot használni, erre pedig tökéletes lenne a növényi alapanyagból (általában kukoricából, repcéből, vagy cukornádból) készült biodízel vagy bioetanol.
A közlekedés ma a légszennyezés egynegyedéért felel a világon. Az EU célkitűzése, hogy a felhasznált üzemanyag 10 százalékát rövid időn belül benzin helyett bioüzemanyag, napenergia, elektromosság, vagy bármi más alternatív energia adja. A Policy Exchange szerint a leghatékonyabb, ha a bioetanolt a repülőknél erőltetik, a földi járműveknél pedig más megoldás után néznek. A növényi alapanyagból nyert üzemanyag ellenzői szerint több szennyezőanyagot juttat a levegőbe a biodízel előállítása, mint amennyit az elégetésekor nyernénk vele. Ráadásul a hagyományos mezőgazdaság elől elvett területek miatt sok helyen felhajtja az élelmiszerárakat, és növeli az éhezést a világ szegényebb területein, plusz a termőföldeket sok helyen az őserdő kiirtásával bővítik.
A repülőtársaságok közül a Virgin Atlantic volt az első, ami csatlakozott a kezdeményezéshez. A próbarepülések során egyelőre az a cél, hogy az üzemanyagkeverékben a 20 százalékot érje el a bioetanol aránya, aztán 2020 körül át lehet állni teljesen az alternatív meghajtásra.