Számítógépstressz-szindrómát okoznak a rosszul működő pécék
A digitális eszközökre utalt felhasználóknak egyre nyomasztóbb terhet jelentenek a mindennapi életben jelentkező technikai malőrök és működési problémák - áll az amerikai távközléstechnikai agytröszt (CEB) Harc a számítógépstressz-szindrómával című beszámolójában.
A tanulmány szerint az embereknek a számítógépek, komplex technikai eszközök működési problémái, a hibák kijavítását megelőző várakozási idő és a vírusfertőzések okozzák a legnagyobb megerőltetést.
A távközlési szektorra specializálódott fogyasztói elégedettséget vizsgáló amerikai szervezet ezer észak-amerikai tesztalany közreműködővel végzett felmérésének az volt a célja, hogy kiderítsék: a kiélezett piaci versenyben lévő ágazatban mitől maradnak elégedettek a fogyasztók. A megkérdezettek 94 százalékának életét jelentős mértékben befolyásolják a számítógépek.
Működési hibák miatt a felhasználók közel kétharmada szorult valamilyen technikai segítségre, és a számítógépstressz-szindróma (CSS) tünetei is megjelentek náluk. Folyamatos technikai kihívást jelent számukra az új számítástechnikai eszközök beállítása, a szoftverek frissítése, az új alkalmazásokra és operációs rendszerekre való áttérés, de a kártékony programok, a webes támadások és a személyiséglopások lehetősége sem hagyható figyelmen kívül a stresszt kiváltó tényezők sorában.
A számítógép-használók negyven százaléka tapasztalt tavaly valamilyen rendszerproblémát, ezeknek a hibáknak több mint a felét csak külső segítséggel sikerült javítani. Ha tökéletesen működik, nagyszerű dolog a számítástechnika, amikor viszont valami gikszer adódik, egyből pánikba esünk - magyarázta a tanulmány egyik szerzője, Murray Feingold orvos.
Elérkezett az idő, amikor a műszaki eszközökkel foglalkozó vállalatoknak el kell gondolkodniuk azon, hol van a vásárlók tűréshatára, és annak figyelembevételével kell javítaniuk a fogyasztói közérzetet - mondta a CEB szóvivője, Liz Miller.