Egy óra alatt ér Londonból New Yorkba
Új hiperszonikus kémrepülőgépet fejleszt a Lockheed Martin, a pilóta nélküli SR–72-es a hangsebesség hatszorosát, azaz 5600 km/órát is el fogja tudni érni repülési magasságban. Legalábbis most ezt mondják, a gép 2030-ra fog elkészülni.
A Yahoo szerint a repülőgép elődjét, az SR–71-est 1998-ban vonták ki a forgalomból, a hatvanas évek óta ez adta az amerikai felderítőgépek derékhadát. A gép becenve Blackbird volt, 24 kilométeres magasságban háromszoros hangsebességgel repült.
Az új gép pilóta nélküli, a Blackbirdnél kétszer gyorsabban fog tudni repülni. „A hiperszonikus az új lopakodó″ – mondta Brad Leland, a Lockheed Martin hiperszonikus programjának igazgatója. „Az ellenség sem elbújni nem tud, sem mozgatni nincs ideje semmit. A gép mindent megtalál, ez teljesen átrendezi az erőviszonyokat.″ A felderítő gépek nagy előnye a kémműholdakkal szemben, hogy gyorsan állíthatók új célpontra.
Az SR–72-t a Skunk Works, vagyis a Lockheed kaliforniai kutatóprogramja fejleszti, az ő nevükhöz fűződik az SR–71-es és az U–2-es felderítő repülőgépek fejlesztése is (az utóbbi gép a U2 zenekar névadója is).
Az SR–72-t hagyományos gázturbinás sugárhajtómű gyorsítja majd fel háromszoros hangsebességre, majd torlósugaras hajtómű (ramjet) gyorsítja tovább, amíg el nem éri a hangsebesség hatszorosát.
A hangsebesség hatszorosával repülve a gép kevesebb mint egy óra alatt tenné meg az utat New York és London között.