Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA Facebooknál dolgozó tudósok több mint 600 ezer felhasználó hírfolyamát manipulálták, mert arra voltak kíváncsiak, hogy ez miként hat az érzelmeikre. Vizsgálataikban módosították a bejegyzések megjelenítését szabályozó algoritmusokat, mégpedig úgy, hogy megváltozzon a pozitív és a negatív kifejezéseket tartalmazó bejegyzések aránya.
Ezután a Facebook egy hétig elemezte a manipulált felhasználók következő bejegyzéseit, hogy azokban megnőtt-e a pozitív vagy a negatív tartalom. Ezzel választ kaptak arra, hogy a közösségi hálózat milyen mértékben képes befolyásolni az emberek hangulatát. A pszichológusok örülhetnek, mert a Facebookon látottaknak kimutatható hatása van, és a felhasználók átadják egymásnak az érzelmeiket. Mi azonban kevés örülünk, mert mint kiderült, nagyon egyszerű befolyásolni az érzelmeinket.
Mielőtt bárki felháborodna, érdemes végigolvasni a Facebook felhasználói szerződését, amit a regisztrációval mindenki elfogad. Ebben az áll, hogy a vállalatnak joga van hozzáférni a weboldalán közzétett információkhoz, és azokat felhasználni. A használat céljainak többsége a hirdetésekkel kapcsolatos, de az adatelemzés, tesztelés és kutatás is engedélyezett.
A tanulmány szerzői kihangsúlyozzák, hogy gépi elemzést végeztek, tehát a személyes információkat ők nem olvasgatták. Adam Kramer, a PNAS tudományos lapban közzétett tanulmány vezető szerzője korábban azt nyilatkozta, azért csatlakozott a Facebookhoz, mert a közösségi portál adatbázisa a világ eddigi legnagyobb kutatási terepe.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM