Peteéréskor új dolgokat vásárolnak a nők
Azt régóta tudjuk, hogy a hormonok hatással vannak arra, kik vagyunk, hogyan viselkedünk, akkor is, ha ezt nem vesszük észre. Korábbi kutatások igazolták, hogy éhesen többet vásárolunk, például. A Journal of Consumer Research című szaklapban megjelent tanulmány azt is kiderítette, hogy a nők többféle terméket és szolgáltatást keresnek, amikor peteérésük van.
„A termékeny nők többféle férfit keresnek, emiatt a vásárlásban is alternatív lehetőségeket keresnek. Ha nyitott vagy a változatosságra, nagyobb eséllyel találhatod meg a legjobb megoldást, ez a párválasztásra is igaz” – írta a tanulmány szerzője, Kristina M. Durante.
A kutatásban a nőknek azt kellett elmondaniuk, mennyire érdeklik őket aktuális partnerükön kívül a férfiak, aztán cukorkát választottak kilenc különböző márkától. A vizsgálatot peteéréskor és azon kívül is elvégezték. A legtöbb résztvevő többféle cukorkát választott, amikor peteérése volt.
A választás a kutatók szerint nem tudatos: amikor a nőket emlékeztették partnerükre (visszaadták rájuk jegygyűrűjüket), megint kevesebb cukorka közül választottak. A szerzők szerint ez alapján a romantikus kapcsolatok hűsége lefordítható márkahűségre.