A japán közvélekedés szerint a kollagénnel megőrizhető a fiatalság; ebben legalább olyan szilárdan hisznek, mint az ötvenes évek Magyarországának háziasszonyai a csukamájolajban. Most piacra dobtak egy sört, amit a kollagénnel akarnak eladni.
A kollagén nem varázsszer, csak a kötőszövetekben található fehérje, mégis rengeteg japán vásárlónak el lehet adni a kollagéntartalmú kiegészítőket, púdereket és élelmiszereket. Mi tagadás, tényleg nehezen lehet megmondani egy japán nőről, hogy 18 vagy 38 éves, de valószínű, hogy erről a genetika tehet, nem a kollagén.
Bár a sör összeegyeztethetetlen a szépségápolással, a csodákba vetett hit és egy ügyes reklámkampány azt is megoldja, amit a tudomány nem garantálhat. A Suntory sörfőzde új terméke, az 5 százalék alkoholtartalmú Precious azzal hirdeti magát, hogy két gramm kollagén van benne. A nőknek célzott sört azzal a szlogennel próbálják eladni, hogy
a srácok meg tudják mondani, hogy egy lány szed-e kollagént vagy sem!
A sör egyelőre csak Hokkaidón kapható, de emiatt annak sem érdemes elkeserednie, aki örökké akar élni. Takahashi Kuniko, a Gunmai Egyetem táplálkozástudományi szakértője a témával foglalkozó könyvében azt írja, hogy a megfelelő fehérjékben megtalálható az összes szükséges aminosav, és a legtöbb ebbe a kategóriába esik. A kollagénről nem tudják, hogy bármiben különbözne a többi fehérjétől.