Norvégia hatalmas, víz alatti csövekkel akarja csökkenteni a kompok terhelését. A hivatalosan elsüllyesztett lebegő hídnak nevezett építmények a víz alatt húzódó, óriási csövekből, illetve az ezeket a helyükön tartó, a vízfelszínen lebegő pontonokból állnának, a pontonok kötelékét pedig a parthoz rögzítenék, hogy ne mozogjon el az egész szerelvény.
A mintegy 30 méterrel a víz alá süllyesztett csövek a tervek szerint elég szélesek lennének, hogy kétsávos utak fussanak bennük. A norvég kompszolgáltatás a hírek szerint annyira túlterhelt az ingázók miatt, hogy már akár egy ilyen furcsa ötlet is megoldás lehet.
Ha például valaki Kristiansandból Trondheimba szeretne elutazni, a mintegy 1000 kilométeres út során hétszer kellene kompra szálljon, ami 21 órányi pluszt jelent az út során. A norvég kormány azért ilyen víz alatti alagutakban gondolkozik hidak helyett, mert az ország fjordokkal, öblökkel, hegyekkel és változatos formájú vízfelületekkel taglalt felszíne nem igazán jó terep átlagos (vagyis olcsó) hidak építésére. A konstrukciós nehézségek mellett ráadásul vannak egyéb szempontok is: egyrészt az ország haditengerészete rendszeresen gyakorlatozik a fjordokban, másrészt a norvégok nem akarják betonszörnyekkel tönkretenni a vidéket, mert szerintük egy völgyhíd nem művészeti alkotás.
Az országban már amúgy is 1150 alagút van, ebből 35 megy víz alatt, szóval a norvégok hozzá vannak szokva ahhoz, hogy egy csőben autózzanak. Ha a 25 milliárd dolláros projekt megvalósul, 2035-től az említett útvonalon a 21 órányi hajózás mintegy felét lehetne kiváltani a víz alatt lebegő alagutakkal.