![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Muhari Eszter egyetlen mondata új megvilágításba helyezi Szilágyi Áron vereségét](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5749/57492/574921/57492159_4252503_8ccf2af87b3ef3bb7c2b48045ef7ea6c_wm.jpg)
A Journal of General Psychology szaklapban megjelent kutatás szerint a hallgatók hatékonyabban tanulnak, ha az oktató vonzóbb. Richard Westfall és kollégái az amerikai University of Nevadáról több mint száz hallgatót vizsgáltak meg, akiknek egy húszperces fizikaleckét kellett felvételről meghallgatniuk.
A leckéket egy férfi vagy egy nő mondta fel, a hallgatás alatt a diákoknak megmutatták egy attraktív férfi vagy nő fotóját, illetve egy nem olyan jól kinéző férfi vagy nő fotóját. A részvevőknek azt mondták, a képen látható ember mondta fel a leckét. Jegyzetelni nem jegyzetelhettek, úgy tudták, a különböző tanítási stílusok hatását tesztelik rajtuk.
Ezután ki kellett tölteniük egy kvízt a lecke tartalmáról. Azok a diákok, akik azt hitték, hogy jól kinéző oktatóval dolgoztak, jobb pontszámokat értek el, mint azok, akik nem. A különbség nem nagy, de statisztikailag már érzékelhető (18,27 válasz volt helyes versus 16,68).
Ugyanígy: az állítólagos jobban kinéző oktatót magasabbra értékelték mindenben, amiről kérdezték őket, azt is mondták, könnyebb rá figyelni. Az eredményeken ráadásul az sem változtatott, hogy azonos nemű volt-e az oktató, így ennek a hatásnak nem a szexuálitáshoz, hanem a motivációhoz, figyelemhez, elvárásokhoz lehet inkább köze.