Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Jobban tanulnak az etnikailag színes iskolák diákjai

063 610927884
2017.09.12. 10:31

Jobb jegyeik lesznek azoknak a diákoknak, akik olyan iskolába járnak, ahol változatos az etnikai összetétel – erre a következtetésre jutott egy kutatócsoport a Kaliforniai Egyetem davis-i campusán (UCD avagy UC Davis) több mint nyolcszáz fölső tagozatos (10-14 éves) diák étkezési szokásainak és tanulmányi eredményeinek vizsgálatával.

A kutatás két hétig tartott, hat állami iskola diákjai öt-öt nap elteltével számoltak be iskolai interakcióikról a kutatóknak. A három államra kiterjedő kutatás során megállapították, hogy jobb lett azoknak a diákoknak a tanulmányi átlaga, akik legalább egy más etnikumú társsal költötték el szokásos ebédjüket.

A kutatók eredményei azt sugallják, hogy az iskolákban minél több lehetőséget kellene adni etnikailag változatos interakciókra az ebédidőn is túl. “Mindebben az a nagyszerű, hogy mindkét irányban működik, a fehéreknél ugyanúgy, mint a más etnikumúaknál” – mondta Adrienne Nishina professzor, a Journal of Youth and Adolescence című szaklapban megjelent tanulmány egyik társszerzője.

A kutatás szerint átlagosan egyharmad osztályzattal javult az érintett diákok átlaga (például “B+”-ról, “A-“-ra), de ezen kívül más területeken is hasznukra vált a más etnikumú diákokkal való érintkezés, így javult például a problémamegoldó képességük is.