Árpád

Nagyon közel jön egy aszteroida a Földhöz

2018.02.08. 20:14

Egy frissen felfedezett kisbolygó halad el a Föld közelében pénteken, magyar idő szerint 23 óra 30 perckor – írja az MTI.

A NASA bejelentése szerint a hétvégén felfedezett 2018 CB nevű aszteroida 64 ezer kilométerre közelíti meg a Földet.

Ez kevesebb mint egyötöde a Föld és a Hold közötti távolságnak.

A szabálytalan alakú égitest átmérőjét 15-40 méterre becsülik. A NASA szerint nem jelent veszélyt a Földre, de ritka eseményről van szó, ilyen méretű aszteroidák nem sűrűn közelítik meg bolygónkat, legfeljebb évente egy-két alkalommal.

Paul Chodas, a NASA kutatója szerint a 2018 CB sokkal nagyobb lehet annál az aszteroidánál, amely éppen öt éve lépett be a Föld légkörébe az oroszországi Cseljabinszk térségében. Egy körülbelül 20 méteres égitestdarab robbant fel a milliós nagyváros fölött, megrongálva 7000 épületet és megsebesítve 1500 embert.

Kedden a Földtől 184 ezer kilométerre haladt el egy másik, a 2018 CB-hez hasonló méretű kisbolygó, a 2018 CC, amelyet szintén arizonai kutatók vettek észre a hétvégén.

Az elmúlt hét végén egy sokkal nagyobb, 500-1000 méteres aszteroida is elhaladt Föld-közelben, igaz, a 2002 AJ129 jelű kisbolygó jóval kevésbé, csak 4,2 millió kilométerre közelítette a Földet.