A rajzokat az úgynevezett Resta Codex tartalmazta, amelyet egy XVII. századi szerzetes, Sebastiano Resta testvér után neveztek el. A barát élete során 3500 rajzot gyűjtött össze, amelyeket 30 kötetbe köttetett be. Mindössze hat kötet maradt fenn érintetlenül, köztük a Codex Reta, valamint Peter Rubens rajzait tartalmazó kötet, ám a szerzetes kollekciójából származó különálló rajzok számos köz- és magángyűjteményben megtalálhatók.
Hét évvel ezelőtt küldték el a kódexet Firenzébe restaurálásra, ahonnan öt speciális konténerben érkeztek vissza a rajzok. A konténereken belül kisebb tárolókba helyezték a sérülékeny alkotásokat, amelyeket így anélkül is lehet szemrevételezni, hogy kézbe kellene venni őket.
A rajzokban egyébként a legnagyobb kár akkor keletkezett, amikor bekötötték a kódexet. Némely alkotáson gondatlan bánásmód miatt keletkeztek ráncok, másokon begyűrődések láthatók, és kivétel nélkül minden lap hullámossá vált az évszázadok során.
Az alkotásokat először kivették a megkopott bőrkötésből, majd azok állaguktól függően egyéni kezelésben részesültek: némely rajzot elég volt megtisztítani, mások viszont komolyabb restaurálást igényeltek.
A Biblioteca Ambrosiana tervezi a rajzok bemutatását, ám a kiállítás időpontját még nem jelentették be. A könyvtár jelenleg mutatja be annak a 24 kiállításból álló sorozatnak az első tárlatát, amelynek keretében hat év alatt megismertetik a nagyközönséggel Leonardo da Vinci 1119 oldalas Atlanti Kódexét. (A Codex Atlanticus az itáliai polihisztor rajzainak és írásainak legnagyobb gyűjteménye.)