Az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban hétfőn megjelent tanulmány szerint alaptalanok azok a félelmek, amelyek ezt a sugárzást egészségügyi veszélyforrásnak tekintik. Rebecca Smith-Bindman kutatásvezető, a Kaliforniai Egyetem radiológus professzora hangsúlyozta, hogy ötven reptéri átvilágításból származik akkora sugárdózis, mint egyetlen fogröntgentől. A teljes testszkennereknek csak egy típusa teszi ki a rajta áthaladókat röntgensugárzásnak.
A kutatók számításai szerint az évi 100 millió utas által megtett 750 millió repüléshez tartozó átvilágítások hattal növelik az egyébként 40 millió rákos haláleset számát. A gyakran repülők körében - ők azok, akik hetente 60 óránál többet repülnek - teljes élettartamuk alatt összesen 400 ezer rákos eset fordulhat elő, ezt hatszázzal növelheti a repülés során őket érő kozmikus sugárzás és további néggyel a repülőtéri átvilágításokból származó sugárdózis.
Mint Smith-Bindman kiemelte, 200 ezerszer kellene átmenni egy reptéri szkenneren, hogy akkora sugárdózist kapjon valaki, mint amennyi egyetlen komputertomográfos (CT) felvétel készítésénél éri.