Alternatív üzemanyagokat keres a légi közlekedés
A DLR a Shell, a Qatar Science & Technology Park, a Texas A&M University és a Rolls Royce hajtóműgyártóval együtt a GTL (gas-to-liquid) gázcseppfolyósító eljárások alkalmazásának lehetőségeit kutatja majd az elkövetkező három évben.
A Qatar Airways légitársaság menetrend szerinti Airbus A340-es gépe első alkalommal repült Londonból Katarba félig szintetikus üzemanyaggal tartályaiban. A DLR égéstechnológiai intézetének vezetője Manfred Aigner szerint a GTL technológia továbbfejlesztett verziója megteremtheti majd az átmenetet a bioüzemanyagok egy teljesen új generációja, a BTL (biogas-to-liquid) alkalmazása felé. A tervek szerint a GTL üzemanyagot Katarban 2012-től már kereskedelmi mennyiségben, évi egymillió tonnás nagyságrendben állítják majd elő.
Az Air New Zealand egy Boeing B747-es gépe tavaly szeptemberben kísérleti repülést hajtott végre hagyományos kerozinból és jatropha olajból álló üzemanyagkeverékkel. Az üzemanyag egy 11 ezer kilométeres interkontinentális úton 1,2 százalékos, azaz 1,4 tonnás üzemanyag-megtakarítást tett lehetővé.
Az alternatív üzemanyagokban óriási potenciált látnak a szakértők a légiközlekedésben. Az Airbus szerint arányuk 2025-re elérheti a felhasználás egynegyedét is. A Lufthansa 2020-re 5-10 százalékos bekeverési arány elérését tűzte ki célul.