Mint elmondta, a kísérleti repülőgép ily módon nyolc hónapon belül másodszor döntötte meg a hiperszonikus hajtóművek sebességi rekordját. Az első rekordot még március 7-én döntötte meg a szerkezet.
Szabadesés
X-43A
Az X-43A ekkor tíz másodpercen át a hangsebesség mintegy tízszeresével, óránként 11 263 kilométeres sebességgel száguldott. A kísérleti repülő ezt követően szabadesésbe kezdett és végül az óceánba hullott.
A hiperszonikus repülőgép speciális motorját angol mozaikszóval "scramjetnek" nevezik, amely teljes meghatározása szerint hangsebesség feletti torlósugár-hajtóművet jelent. Más gépektől eltérően az X-43A-nál a hajtóanyag elégetéséhez szükséges oxigént az elől beáramló levegő biztosítja.
Könnyebbek
A scramjethajtóművek jóval könnyebbek, mint a hasonló teljesítményre képes hagyományos hajtóművek. Mivel a hiperszonikus hajtóművek az üzemanyag elégetéséhez a repülés közben beszívott levegőt használják, sokkal kevesebb - nagyjából hetedannyi - hajtóanyagra van szükségük, és emiatt kisebb az induló tömegük is. A hajtómű az üzemanyagot a beszívott nagysebességű légáramba fecskendezi, ahol összekeveredik a levegővel és ezredmásodpercek alatt elég.
A folyamat azonban csak 5 Mach feletti sebességnél indul be, ez azt is jelenti, hogy hagyományos rakéták is szükségesek ahhoz, hogy a jármű a megfelelő sebességre gyorsuljon. Üzemanyagnak általában folyékony hidrogént használnak, ennek előnye, hogy felhasználás előtt hűti a motort. A scramjetek felső sebességhatárát még nem sikerült meghatározni, de elméletileg magasabb a Föld körüli pályára álláshoz szükségesnél (20-25 Mach).