Szomorú vég
Bár a repülés sikerrel végződött, Mike Melvill tesztpilóta szerint katasztrófa történt volna, ha a jármű irányító rendszere valamivel korábban meghibásodik. A gondok egyébként akkor kezdődtek, amikor a jármű már a világűrben volt.
"Amikor elhagytam a légkört egyáltalán nem volt irányítás, és ha mindez hamarabb megtörtént volna, akkor biztosan nem sikerül, és most mindenki szomorú lenne" - mondta Melvill a New Scientistnek.
Nyomás alatt
Tekintse meg képeinket! |
Melvill első igazán húzós pillanata az volt, amikor a hibrid meghajtású rakéta beindításakor azonnal kilencven fokkal jobbra dőlt a gép, majd a pilóta korrigálása után kilencven fokkal jobbra pördült.
"Felkészültem a gomb megnyomására, hogy leállítsam a motort és a repülést" - mondta Melvill.
Túl gyors
De az űrhajó stabil maradt és elérte a rekordnak számító száz kilométeres magasságot. A több mint húsz éves gyakorlattal rendelkező pilóta még a rakéta normális működését is riasztónak találta, mivel sokkal gyorsabban ment minden korábbi magánfejlesztésű repülőgépnél.
A SpaceShipOne pontosan 2400 kilométer per órával száguldott, és Melvill szerint a légkörbe visszatérő járműnek olyan volt a hangja, mint egy hurrikánnak. A problémák ellenére Melvill és a csapat jókedvű maradt, és a pilóta a súlytalanság állapotában kibontott egy csomag M&M csokigolyót, és nézte, amint az édesség körbelebeg a kabinban.