Az elszánt vállalkozó egyébként abban reménykedik, hogy tíz éven belül egy mai luxusutazás áráért embereket vihet a földi légkörön kívülre, és az űrturizmus sok ember számára elérhető lesz.
A biztonság a lényeg
Az Egyesült Államok repülésügyi hivatala (FAA) az utóbbi húsz évben több mint százötven rakéta fellövésére adott engedélyt, de csak nemrégiben kezdett el foglalkozni a többször felhasználható utasszállító űrjárművek engedélyezetésével.
Hank Price, az FAA szóvivője a New Scientistnek elmondta: az engedély elbírálásánál alapfeltétel volt, hogy a vállalat garantálni tudja a közbiztonságot, és arról is meggyőződtek, hogy a cég bármilyen esetleges meghibásodás ki tudja fizetni a kárköltséget. Az FAA szakemberei alaposan átvizsgálták a jármű technikai felépítését, a repülési útvonalakat és a lehetséges környezeti hatásokat is.
Már repültek emberrel
Összesen huszonheten versenyeznek X-Prize felajánlásáért, és a SpaceShipOne 2003 decemberében elsőként hajtott végre próbarepülést emberi utassal - az űrhajó ekkor huszonegy kilométeres magasságba jutott. A SpaceShipOne összesen tizenkét sikeres próbarepülést teljesített.