Iskolai vámpírok a kőszívű ellen
Az iskolai kötelezőknél megállt az idő, a tanárok konzervatívabbak, mint Hoffmann Rózsa, a gyerekek az iskolában utálják meg az olvasást. Ki kellene használni, hogy van sok új ifjúsági regény.
Az iskolai kötelezőknél megállt az idő, a tanárok konzervatívabbak, mint Hoffmann Rózsa, a gyerekek az iskolában utálják meg az olvasást. Ki kellene használni, hogy van sok új ifjúsági regény.
Túl sok kultúránk állandó eleme, kortárs irodalmat meg csak ajánl a Nat. Kötelező olvasmány-körkép.
Gyakorlatias olvasmányokra vált az amerikai iskolai tanterv. A munkavállalás fontosabb Salingernél.
Ennyit kell elolvasniuk a középiskolásoknak az új NAT alapján, de a magyartanárok szerint ennek a harmada is elég lenne. Egy lassan olvasó diáknak napi negyedórába telne elolvasni a kötelezőket.
A hírek szerint több iskolában is kivették a kötelezők közül a Légy jó mindhalálig című Móricz-regényt, mert a gyerekek „lúzernek” tartják Nyilas Misit, nem tudnak azonosulni vele. Etéren is egyre jobban érezni a generációs különbségeket. De mi a megoldás?
A lektűrirodalom sok darabja pedig nagyon is alkalmas a megfilmesítésre, hiszen, mint láttuk, az író sokszor előre gyártott elemekből dolgozik, a cselekmény egyenes szálú, a történet filmen is könnyen követhető, a szöveg eleve sok párbeszédet alkalmaz, ami megint csak megkönnyíti az adaptációt.