A bicikliút a bicikliseké
Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél.
Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél.
Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót? A felüljárón ugyanis csak tolni lehet a biciklit, különben a rendőr büntet.
Az ózdi tulajdonos négy év után megunta, hogy még tárgyalni sem ültek le vele.
A budapesti Andrássy úton szabálytalanul parkolt egy kocsi, egy bringásnak ez nem tetszett.
A BMW-s nem talált be a parkolósávba az Andrássyn, a lány kiélvezte a motorháztető kényelmét.
Veszélyben vannak a vonzó biciklis lányok Budapesten.
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben. A cég közleménye szerint változás lesz 120 utcában, 60 jelzőlámpás csomópontban és 30 főútvonalszakaszon.
Idén október 23-ig rekordszámú, félmillió kerékpáros tekert el a budapesti Múzeum körúton található kerékpárszámláló alatt, és ez 10 százalékkal haladja meg a tavaly egész évben mért számot – olvastuk csütörtökön a Magyar Kerékpárosklub honlapján. A bringásközlekedés fejlődése nem korlátozódik a Kiskörútra, a TNS Hungary piackutató intézet szeptemberi felmérése alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig 25 százaléka állítja, hogy az elmúlt két hétben legalább egyszer közlekedett biciklivel.
A biciklikre házilag is felszerelhető elektromos motor prototípusát készítette el egy New York-i fiatalokból álló csoport. A kerékpározás mellett elkötelezett társaság időt és fáradtságot nem kímélve állította össze a FlyKly névre keresztelt szerkezetet, amellyel most a Kickstarteren keresnek befektetőket, és egész jól állnak a tervükkel. Hasonló, kerékbe épített szerkezet ugyan már létezik: a rikító piros színbe csomagolt Copenhagen Wheel például már két-három éve megjelent a piacon.
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút mellett húzódó bicikliutat.
A kerékpár nem csak városi fiatalok játékszere, hanem komoly, elszánt, harcedzett, vidéket járó férfiak munkaeszköze is lehet. Egy amerikai gyártó rájuk is gondolt, és piacra dobta a vadászbiciklit, amellyel „gyorsan, csendben, nyom nélkül” lehet behatolni olyan az erdők, mezők mélyére. A kerékpár vadászjellegét az adja meg, hogy a Cogburn CB4 teljes egészében rejtő színekben készül.
2,2 km hosszú kerékpárutat fog építeni Sárvártól a bögöti bekötőútig a Közgép. A Közbeszerzési Értesítő szeptember 25-i számában olvasható, hogy a Simicska Lajos vezetése alatt álló cégcsoport egy 1,4 milliárd forintos beruházást nyert el. A projekt keretében a cég a 88-as főút Sárvárt elkerülő szakaszán 6,3 km hosszan fogja megerősíteni a burkolatot, és itt építi majd a kerékpárutat is. A Közgépen kívül még egy ajánlattevő volt, a Colas Zrt., Simicska cége azonban a legkedvezőbb ajánlattal, az eredetileg tervezett 1,5 milliárd forintnál olcsóbban nyerte el a megbízást.
Az évente több tízezezer biciklist megmozgató felvonulás szervezői bejelentették: a Critical Mass már mindent elért, amit lehet, ezért többet nem lesz nagy közös tekerés a városban.
Győr belvárosában kapta le a helyi lap egyik olvasója ezt a csendéletet.
A Napirajz feltalálója, a kézzel reszelt biciklik mestere a Eurobike-ról jelentkezik élőben.
Veszprémben a néhány napos rossz idő elég volt ahhoz, hogy súlyosan megviselje a százmilliókért épített vadonatúj beruházásokat. Miközben tóvá változott a belváros közlekedési csomópontban a 150 milliós aluljáró, a város határában épült kerékpáros alagútban mocsár alakult ki. Galéria, kattints a képekért! (Fotó: Molnár Máté) Egy veszprémi kerékpáros próbálta ki az alig hat napja átadott bicikliutat.
A budai rakparton feltűntek a kerékpározás ellenfelei. Bár fogalmunk sincs, hogy merre lehetne elvezetni az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárútvonal részét is képező Bem rakparti biciklisávot, ha ott megszüntetnék, a II.
Átadták a Nemesvámos és Veszprém közötti 4,1 kilométeres utat.
Az ország legnagyobb biciklis szervezete, Magyar Kerékpárosklub arra kéri a budapestieket, hogy ha tehetik, üljenek bringára, segítsék ezzel is a főváros közlekedését. Az MKK honlapján megjelent közlemény szerint Budapest óriási közlekedési káosznak néz elébe, miután az évszázad árvize miatt rendkívüli útlezárásokat és tömegközlekedési korlátozásokat kellett elrendelni. A kieső rakpartok és a nagy áteresztő képességű utakon bevezetett forgalomkorlátozások miatt sosem látott közlekedési nehézségek várhatók. Kerékpárral viszont nem csak a dugókban való araszolást és a késéseket lehet megspórolni, hanem a megnövekedett kiadásokat és stresszt kerülhetik el a fővárosiak, és csökkentik a tömegközlekedési járatokon a tumultust. „A nyári időben való kerékpározás nem jár semmilyen kényelmetlenséggel, viszont egyszerű, gyors és olcsó alternatívája a többi közlekedési módnak.” – bíztatja a budapestieket az MKK.
Az amúgy is botrányos szakaszokkal tűzdelt budai oldalon mindenképpen.
Lehet egykerekezni is a biciklin több méterrel a vízfelszín alatt, de sajnos a kunsztok közel sem tűnnek olyan elengánsnak, mint szárazföldön.
A Közgáz diákjai képesek szembenézni a ténnyel, hogy a világ kegyetlen hely, vélekedhetett a fővárosi hivatalnok, amikor kijelölte az egyetem előtti kerékpáros nyomvonalat.
A miniszterelnök a magyar sajtó előtt alig-alig mutatkozott kerékpárral.
Kétszeri halasztás után hétfőn beindult New Yorkban a sokak által várt közösségikerékpár-közlekedés hatezer biciklivel és 330 állomással, írta az MTI. Egyelőre csak Manhattanben és Brooklyn egyes részein működik a rendszer, de a tervek szerint Queensre is kiterjesztik, és idővel összesen 10 ezer bicikli várja 600 helyen a kölcsönzőket.
Nem sok hely maradt, miután a Bajcsy-Zsilinszky úton a bicikliúton sorakoztak a turistabuszok.