Ideje bringázhatóvá tenni a Nagykörutat
Több százan demonstráltak a Legyen bringázható a Nagykörút elnevezésű felvonuláson, hogy felhívják a szakmai szervezetek figyelmét, itt az ideje átértékelni a belvárosi közlekedés koncepcióját.
Több százan demonstráltak a Legyen bringázható a Nagykörút elnevezésű felvonuláson, hogy felhívják a szakmai szervezetek figyelmét, itt az ideje átértékelni a belvárosi közlekedés koncepcióját.
Két éve még a bécsiek fele félt az utcán, most már csak a negyedük. Az autóúttól még így is félnek.
Hatalmas kultusza van a városi, biciklis lakosság körében, az egész munkássága a városban élő emberek, a gyalogosok és a biciklisek életminőségéről szól. Budapesten járt Jan Gehl.
A Kisalföld olvasója fotón hasonlította össze a magyar és az osztrák szakaszt. Akad különbség.
A fejlesztés célja, hogy karbantartsák a kerékpárosok reflexeit. Jelzetlen gödrök, csúszós pallók.
A fővárosi kerékpáros-balesetek 70 százaléka ilyen helyen történik.
Itt a nagysikerű bicikliút-halállista második része. Hat év után megnéztük, mi változott. Meg fog lepődni, kik miatt lett biztonságosabb a kerékpározás Budapesten.
Csapatban nyomultak kisvállakozóink európa egyik legnagyobb biciklis expóján a berlini Fahrradschau-n.
A Keménykalap és krumpliorr fagylaltos bringája és a rendszerváltás előtti balatoni főttkukoricás biciklik után szintet lépett a guruló vendéglátás Magyarországon: egy triciklire épített komplett kávézót Irimiás Balázs. A Pedalocafenak elnevezett projekt az Eleven design hétvégén a Defo Laborban mutatkozott be először a nyilvánosság előtt. A cargo bicikli vázát Balázs Olaszországból szerezte be, az olaszok viszont Mexikóból hozatták.
A sport Audi Nissan a II.
Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót? A felüljárón ugyanis csak tolni lehet a biciklit, különben a rendőr büntet.
Az ózdi tulajdonos négy év után megunta, hogy még tárgyalni sem ültek le vele.
Veszélyben vannak a vonzó biciklis lányok Budapesten.
Mire jövő tavasszal elindul a Bubi, belvárosi 120 utcában és 30 főúton lesz majd könnyebb biciklizni. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése fedőnéven nagyszabású forgalmi átalakításokba kezd a BKK kilenc belső kerületben. A cég közleménye szerint változás lesz 120 utcában, 60 jelzőlámpás csomópontban és 30 főútvonalszakaszon.
Idén október 23-ig rekordszámú, félmillió kerékpáros tekert el a budapesti Múzeum körúton található kerékpárszámláló alatt, és ez 10 százalékkal haladja meg a tavaly egész évben mért számot – olvastuk csütörtökön a Magyar Kerékpárosklub honlapján. A bringásközlekedés fejlődése nem korlátozódik a Kiskörútra, a TNS Hungary piackutató intézet szeptemberi felmérése alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig 25 százaléka állítja, hogy az elmúlt két hétben legalább egyszer közlekedett biciklivel.
A biciklikre házilag is felszerelhető elektromos motor prototípusát készítette el egy New York-i fiatalokból álló csoport. A kerékpározás mellett elkötelezett társaság időt és fáradtságot nem kímélve állította össze a FlyKly névre keresztelt szerkezetet, amellyel most a Kickstarteren keresnek befektetőket, és egész jól állnak a tervükkel. Hasonló, kerékbe épített szerkezet ugyan már létezik: a rikító piros színbe csomagolt Copenhagen Wheel például már két-három éve megjelent a piacon.
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút mellett húzódó bicikliutat.