Nem egészen spontán a rajongás Orbánért

2010.02.24. 10:42
Nem bízta a véletlenre Orbán Viktor facebookos rajongótáborának alakulását a Fidesz. Az elnök fanklubja másfél hónap alatt a 1 400-ról 13 000 körüli létszámúra nőtt, de ehhez web2-n kívüli eszközök is kellettek: minden párttagot levélben kérték a csatlakozásra, az aktivistáknak pedig házi feladat volt a regisztráció.

Január elején százezres támogatói kör kialakítását megcélozva léptette be Orbán Viktort a Facebookra a párt választási stábja. A kampány irányítói számára amerikai és nyugat-európai internetes guruk adtak ötleteket a web2 legújabb politikai felhasználási módjairól, akik el is döntötték, hogy a Fidesz 2010-ben a korábbi kampányokhoz képest erőteljesebben nyomul majd az interneten.

Az Index információi szerint a nyomulás első lépcsője az volt, hogy a szervezői csapat tagjainak regisztrálniuk kellett a közösségi oldalra, ha ezt addig nem tették még meg. A fő feladat természetesen az volt, hogy belépésükkel gyarapítsák a pártelnök rajongói körét.

A főnöki facebookos oldalt – ahogy a példaként szolgáló Obama- és Sarkozy-kampányokban is – egy kisebb csapat frissíti, az irányítás Szijjártó Péter alá tartozik. Orbán ugyan évértékelőjében is megemlítette a modern világ új eszközét, de természetesen a bejegyzések nagy részét nem ő gyártja.

Az aktivisták beszervezésével sikerült az Orbán-fanok számát a január közepi 1 400-as szintről másfél hónap alatt közel tízszeresére emelni.

A létszám emelkedéséhez hozzájárult az is, hogy valamennyi internetes elérhetőséggel rendelkező párttagot e-mailben értesített a pártközpont arról, hogy a pártelnök létrehozta Facebook oldalát, és ha információkat akarnak szerezni az elnök személyes híreiről, akkor csatlakozzanak.

Mint arról beszámoltunk a facebookos közösség egy alma rajongótáborépítési képességét versenyeztette meg a politikuséval, és a spontán kezdeményezés pillanatok alatt le is nyomta a választás fő esélyesét, Orbánt. Az almának elég volt néhány hét, hogy 16500 rajongót szedjen össze.