További Belföld cikkek
- Pusztításba kezdett egy Zsiguli Budapesten, teli piroson vágódott be a másik autós elé
- Orbán Viktor előtt szólalt fel Matolcsy György: Azt kell mondanom, hogy kissé bajban vagyunk
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
- Orbán Viktor: Mi vagyunk az élő eurázsiai gondolat
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
Keddi végzésével a Kúria eltiltotta a TV2-t attól, hogy a kormány „Magyarország jobban teljesít" szlogenű kampányát sugározza. A Kúria döntése szerint a tájékoztató anyagnak álcázott hirdetés valójában kormányzati pénzen végzett kampány volt, ezt pedig tiltják a törvények – tudatta közleményében a Kormányváltó összefogás. Az adónak 3 napon belül a jogsértő közlésekkel azonos napszakban le kell adnia a Kúria döntésének rendelkező részét.
Korábban az Index írta meg, hogy a kormány átadja a Fidesznek a „Magyarország jobban teljesít" szlogenű 800 millió forint értékű kampány anyagait. A többek között a TV2-n is futó reklám miatt az MSZP és az Együtt-PM politikusai kezdeményeztek eljárást a Nemzeti Választási Bizottságnál. Az NVB elutasította a panaszt, ezt támadta meg a két politikus, Braun Róbert (MSZP) és Szigetvári Viktor (Együtt-PM) a Kúriánál. A bíróság kedden mondta ki, hogy ez tiltott pártreklámnak minősül.
A TV2 nem ért egyet a döntéssel, leginkább azért, mert a társadalmi célú reklámokat tartalmi szempontból nem ellenőrzi, erre nincs kötelezettsége. A szóban forgó kampány tartalmáról a TV2-nek nem volt tudomása, de nem is dolga ilyen szempontból a kereskedelmi közlemények vizsgálata.
– fogalmaz a csatorna közleménye. Szerintük a TV2 ugyanúgy járt el, mint a többi csatorna, köztük az ATV és az Inforádió, amikor befogadta a társadalmi célú hirdetést és sugározta azt. Ezzel együtt a kérelmező a fenti médiaszolgáltatók közül kizárólag a TV2 ellen indított eljárást. A TV2 természetesen tiszteletben tartja a Bíróság határozatát, és az abban foglaltak szerint fog eljárni.
A Fidesz szerint a Kúria döntésének lényege, hogy a kormány és a párt nem használhatja ugyanazt a szövegű hirdetést, a kampány hátra lévő részében a kormány nem fogja ezt a szlogent használni egyetlen csatornán sem.
Gulyás Gergely fideszes képviselő az Indexnek azt mondta, hogy a döntés ellenére a párt álláspontja az, hogy a jelenlegi kormány sokkal kevesebb pénzt költött kormányzati tájékoztatásra a kampány idején, mint például 2006-ban a Gyurcsány-kormány tette. 2006-ban amúgy a Fidesz hevesen tiltakozott a közpénzen a kormány eredményeit soroló kampány ellen, 2002 elején pedig milliárdokat költött a Széchenyi terv eredményeit ismertető, a kormányt népszerűsítő médiakampányra.