További Belföld cikkek
- Méhkasba nyúlhatott Karácsony Gergely ezzel a javaslattal - összecsapnak a fővárosi képviselők
- Halálbüntetéspárti és hálózati személy is volt a magyar ügyvédlegenda
- Gyurcsány Ferenc kihívója a Partizánnak: Magyar Péter óta pánikol a DK vezetése
- Meggondolta magát a kormány, eltörölnék a Lex CEU-t
- Bíróságra mennek a kis benzinkutak, amiért a GVH nem vizsgálta a Molt
Dunakeszinél két vonatot egy vágányra tereltek egymással szembe. Majdnem karamboloztunk...
– írta olvasónk, aki képet is küldött a szombati esetről:
Páromék Vácról 14:27-es zónázóval indultak Pestre, Dunakeszinél a vonat valószínűleg váltóhiba miatt először majdnem kisiklott a sínről, majd alig 10 méterre állt meg a vágányon várakozó másik vonat előtt. Nagyon kevesen múlott, hogy nem lett tragédia.
– írja másik olvasónk is, szintén képpel illusztrálva az esetet (meg kell jegyezni, hogy a képeken többnek látszik a távolság tíz méternél, olyan 50, maximum 70 méter körül lehet):
Egy harmadik olvasónk szerint nem csak az volt veszélyes, hogy a két vonat milyen közel állt meg. Azt írta:
Ott voltam a helyszínen, a szemem láttára történt mindez. A gáz az volt, hogy bemondott valamit a hangosbemondó, hogy Budapest felé, a 8-as vágányról, de nem lehetett pontosan érteni, hogy mit. Erre az emberek elkezdtek leugrálni a 4-es peronról – ahová a személyszállító vonatok érkeznek általában - gyerekestül - mindenestül és rohantak a tehervágány felé, a vonat nem nagyon lassított, majdnem elkaszálta a népet, ott álltak a sínek közt ...
Szerinte utána a peronon már szóbeszéd volt, hogy két vonat majdnem ütközött, és sokan második születésnapjukat kezdték ünnepelni.
Átment a vörös jelzésen, nem tudják az okot
A helyszínen tartózkodó tudósítónk szerint a szakaszon lépésben haladtak egy ideig a vonatok, a váltókat pedig kézzel állították.
Az ügyben szombat délután közlemény adott ki a MÁV. Eszerint a Szobról Budapestre tartó vonat 14 óra 42 perckor eddig tisztázatlan körülmények között "meghaladta" a biztosítóberendezés vörös jelzését, és az egyik váltót felvágva szembement a Vác felé éppen induló személyvonattal.
A közlemény szerint a MÁV "felelősen és gyorsan eljáró" munkatársainak köszönhető a baleset megelőzése, a vonatokat vészfékezéssel egymástól mintegy 40 méterre sikerült megállítani, és senki sem sérült meg a vonatokon.
Vizsgálat indul, nyomoz a rendőrség
A MÁV azt írta:
A biztonság fenntartása alapvető cél, ezért is fontos a MÁV Zrt. számára, hogy az eset mielőbbi tisztázásával mód nyíljon a tapasztalatok levonására.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet és a rendőrség közreműködésével vizsgálat indul az eset körülményeinek tisztázására és a felelősség megállapítására.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szombat este közölte: a rendőrség vizsgálja az esetet, a Dunakeszi Rendőrkapitányság vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanúja miatt nyomoz ismeretlen tettes ellen.
Az érintett vonatok csak a helyszíni vizsgálatok után mehettek tovább. A Budapest-Vác-Szob vonalon este 10-15 perces késések várhatók.
Volt már ilyen
Tavaly szeptemberben Kelenföld és Háros között haladt két vonat egymással szemben ugyanazon a vágányon, egymástól száz méterre sikerült őket megállítani.
December elején a Budapest–Vác–Szob-vasútvonalon – azaz ugyanazon, mint most – történt hasonló Vác és Verőce között, akkor alig 300 méterre állt meg egymástól az Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szobra közlekedő személyvonat. Akkor emberi mulasztásnak tudták be az esetet, ami úgy történhetett, hogy vélhetően a váci vasútállomás átépítése miatt a vonatot nem tudták jelzőberendezéssel elindítani (ez garantálná, hogy nem indul el egymással szemben két vonat), hanem a továbbhaladást tiltó, vörös fénnyel világító jelző mellett „szabad az elhaladás” kézijelzéssel hagyhatta el az állomást.
Problémás vonal
A Budapest-Vác-Szob vasútvonal kálváriájáról az Index is számos cikkben említést tett. Tavaly augusztusban kezdődött el a váci vasútállomás teljes átépítése, az átalakítási munkák miatt hónapokig teljesen kiszámíthatatlanná vált a közlekedés a vonalon. A vonatok csak egy vágányon közlekedtek, több helyen vonatpótló buszokat állítottak be, de többször leszakadt a felsővezeték, vagy elromlott a biztosítóberendezés is. A MÁV azzal indokolta akkor a fennakadásokat, hogy „a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként megterhelik a régi, felújításra váró vasúti berendezéseket, és azok műszaki meghibásodását okozhatják”.
Úgy tudjuk, a váci állomás felújása miatt éppen a napokban szedtek föl síneket, ami komolyan megnehezítette a közlekedést, jelentős késések vannak. Július 18-20. között ráadásul a MÁV-Start közlése szerint a váci átépítéssel párhuzamosan Rákosrendező–Rákospalota-Újpest között is vágányzár van.