Tarlós: 2016-ban bevezethető a dugódíj
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
- 60 milliós Merci, vagy nincs mit enni? – Anyagi különbségek karácsonykor
- Hamarosan megszólal Orbán Viktor, évértékelő interjút ad a miniszterelnök
A dugódíj mértékéről Tarlós korábban azt mondta, napi 500 vagy havi 5000 forint lesz, amit az LMP alacsonynak ítélt meg, és inkább napi 700 forintban gondolkodnának. Az interjúban Tarlós az LMP-s képviselőt szorgalmas, rendes fiúnak nevezte, akinek a javaslatait tolerálja ugyan, de a döntései során nem biztos, hogy figyelembe is veszi azokat. A dugódíjat nagy problémának tartja, és kijelentette, hogy
ebben az ügyben évek óta összemosási kísérlet folyik, pedig csak elő kellene venni azt a szerződést, amit az elődöm kötött és kiderülne, az Unió ragaszkodik hozzá. A mértékéről és a zónahatárról nem egyeztek meg annak idején, ezekről nekünk kell dönteni. (…) A szerződést nem mi írtuk alá, az Unió pedig nyilván nem teljesen hülye.
Ahhoz képest, hogy Tarlós nem szeret mutogatni az elődökre, az interjúban ismét az előző városvezetés szemére hányja, hogy 2013-ra vállalták a dugódíj bevezetését, de annak feltételeit nem biztosították. Ha már itt tartott, felhozta a négyes metrót, amit elődje nem fejezett be határidőre, és megemlítette, hogy mindössze egy vagy két P+R parkolót építettek.
A dugódíj bevezetésének új, tarlósi határideje 2016 vége, illetve csak elméletben az, mert garantálni a főpolgármester sem tud semmit. Van egy olyan javaslat, mondta a Népszavának, hogy a budapesti közigazgatási határon belül lesz egy minimálisan fizetendő díj, a szó szoros értelmében vett dugódíjat pedig a belvárosban, a kiskörúti határvonalon belül kell fizetni majd, de hogy mennyit, azt nem tudni. Ez azt az érdekes kérdést vetette fel, hogy mi lesz azokkal, akik a belvárosban laknak, de nem ott dolgoznak, mire Tarlós azt mondta, hogy
személy szerint (ezért) nem szívesen fizettetnék
de
aki kívülről bemegy a belvárosi zónába, az bátran fizethet, akár engem is ideértve. Ez ugyanis nem kötelező. Az autót lehet P+R parkolóban hagyni és használni a tömegközlekedést, ha mindez van, és jól működik. A Belváros részleges autómentesítésének ez valóban föltétele.
A másokra mutogatástól irtózó Tarlós szerint javaslat nem az övé de kényszerhelyzetben van, így elfogadja.